۱۱۰ مسجد مشهد برای اجرای طرح مسجد معمور انتخاب شده است

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: ۱۱۰ مسجد مشهد برای اجرای طرح مسجد معمور مشخص و انواع خدمات اجتماعی و فرهنگی در این مساجد ارائه می‌شود.

حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: ۱۱۰ مسجد مشهد برای اجرای طرح "مسجد معمور" مشخص شده، درب این مساجد از صبح تا پاسی از شب به روی مردم باز است و انواع خدمات اجتماعی و آموزشی و فرهنگی در این مساجد ارائه می‌شود.

او افزود: طرح مسجد معمور، در راستای رهنمودهای تیر امسال رهبر معظم انقلاب در جمع مبلغان و طلاب کشور، مبنی بر فعال بودن مساجد در طول شبانه روز است.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان این که هزار و ۱۹۴ مسجد در مشهد فعال است ادامه داد: اجرای طرح مسجد معمور، از ۳۰ مرداد همزمان با روز جهانی مساجد آغاز می‌شود و پراکندگی مساجد این طرح به گونه‌ای است که محلات و نقاط مختلف شهر مشهد و حاشیه آن را پوشش می‌دهد.

احمدنیا بیان کرد: وجود فعالیت پایگاه بسیج خواهران و برادران، پایگاه ازدواج آسان، مرکز نیکوکاری، شورای امر به معروف، شورای حل اختلاف، دارالتحفیظ قرآن، مهدکودکهای قرآنی، پایگاه قرآنی و هیات مذهبی مسجدمحور از جمله شاخصهای مساجد معمور است.

او تصریح کرد: از جمله اهداف طرح مسجد معمور می توان به آفرینی با برنامه ریزی برای جوانان به انجام اعمال عبادی و اجتناب از گناهان، تحقق مسجد تراز انقلاب، تحقق امر مسجدمحوری با محور قراردادن فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی، تحقق محله اسلامی مسجد محور با حاکمیت فرهنگی اسلامی قرآنی در محله، بازگشت مساجد با کارکرد اصلی خود و تبدیل شدن به قلب تپنده جامعه اسلامی، زمینه سازی در راستای جامعه پردازی دینی با محوریت مساجد و ایجاد نهادهای خدمت رسان فکری، دینی، اجتماعی و سیاسی و بسترسازی تحقق تمدن نوین اسلامی اشاره کرد.

برگزاری نمایشگاه مسجد شایسته

 حجت الاسلام حسین امامی معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان نیز گفت: از ۳۰ مرداد همزمان با روز جهانی مسجد به مدت سه روز، نمایشگاه مسجد شایسته در خیابان دانشگاه ۱۹ مشهد برگزار خواهد شد.

او افزود:این نمایشگاه با ۳۵ غرفه از ساعت ۱۵ تا ۲۳ دایر خواهد بود و نمایش طرحهای در حال اجرا در مساجد، مستندهایی از مساجد موفق، مسجد آمر به معروف، غرفه طرح نذر هشتم، پایگاه قرآنی مساجد، مرکز نیکوکاری، غرفه کودک و نوجوان از جمله موضوعاتی است که برای غرفه‌ها در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار