کاروانسرای میامی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

فرماندار میامی با بیان اینکه کاروانسرای شاه عباسی این شهر ۴۰ سال رها و سرمایه گذاری برای آن ورود نمی‌کند، گفت: مقرر شد این بنا قیمت گذاری و برای سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شود.

علیرضا آشوری فرماندار میامی ضمن بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری یکی از مهمترین رویکرد‌هایی است که امسال با کمک رسانه‌ها باید به آن دست یابیم، ابراز کرد: رسانه‌ها در امید آفرینی که از ارکان مشارکت بالا محسوب می‌شود، نقش دارند.

وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در حضور پرشور مردم در انتخابات بسیار بی بدیل است، افزود: رسانه‌ها غیرتمندانه پای کار هستند و با اطلاع رسانی اقداماتی که صورت گرفته، توانسته اند نقش مهمی در امید آفرینی مردم داشته باشند.

فرماندار میامی با اشاره به اینکه بخش اعظم جمعیت شهرستان ساکن روستا هستند، بیان کرد: درصد قابل توجهی از مردم در روستا‌ها به واسطه عدم اطلاع رسانی بیمه نیستند لذا این یکی از مهمترین کارکرد‌های رسانه‌ها در عصر امروز است.

آشوری از برگزاری جلسات با مدیرکل بیمه روستایی استان سمنان برای رفع مشکل مردم شهرستان میامی خبر داد و بیان کرد: مشکلات بیمه روستاییان شهرستان میامی مطرح و مصوب شد تا با جلساتی که با دهیاران برگزار می‌شود مجموعه مردم در روستا‌ها تحت پوشش بیمه قرار گیرد، اما نیاز است که رسانه‌ها نیز در این موضوع ورود کنند.

وی در ادامه از نقش رسانه‌ها در شناساندن مزیت‌های اقتصادی شهرستان میامی قدردانی کرد و افزود: یکی از مهمترین مزیت‌های اقتصادی شهرستان مقوله گردشگری است چرا که میامی دارای بیشترین و سالم‌ترین کاروانسرا‌های شاه عباسی و کم نظیرترین جاذبه‌های گردشگری است.

فرماندار میامی با بیان اینکه درباره کاروانسرای شاه عباسی گفت: این کاروانسرا ۴۰ سال است که رها شده و هیچ سرمایه گذاری نیز برای آن ورود نمی‌کند چرا که برخی مشکلات مدیریتی در این مجموعه وجود داشت که در نشستی با مدیرکل اوقاف و مسئولان میراث فرهنگی درباره این موضوع نیز تصمیماتی گرفته شده است.

آشوری با بیان اینکه قرار است طی ۲۰ روز آتی کارشناس رسمی نسبت به قیمت گذاری کاروانسرای شاه عباسی میامی مبادرت ورزد تا بهای مرمت بنا مشخص شود، گفت: بعد از این کار کارشناسی، اقدامات لازم برای واگذاری کاروانسرای میامی انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.