آب‌های درمانی مزیت نسبی اردبیل در حوزه گردشگری سلامت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: آب‌های درمانی مزیت نسبی اردبیل در حوزه گردشگری سلامت است و تاسیسات مرتبط با گردشگری سلامت در استان باید آمادگی لازم را برای پذیرش گردشگران این حوزه داشته باشند.

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در اولین جلسه کمیته گردشگری سلامت استان گفت: تشکیل کمیته ملی مشترک گردشگری نشان می‌دهد که این وجه از گردشگری با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور در سطح کلان مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به موقعیت منحصر به فرد استان اردبیل از حیث برخورداری از مواهب طبیعی چه در حوزه آب‌های گرم و سرد معدنی، آب و هوای مطبوع و پاک و طبیعت کم نظیر آن می‌تواند پیشرو در گردشگری سلامت در سطح بین‌الملل باشد.

او تاکید کرد: در گذشته نیز استان اردبیل مورد توجه گردشگران سلامت منطقه قفقاز بوده و اقداماتی نیز در این حوزه انجام شده است به طوری که قبل از شیوع همه‌گیر کرونا این استان از مقاصد اصلی گردشگران سلامت بوده است، آمار بالای یک میلیون و ششصد هزار نفر در سال ۱۳۹۸ از پایانه مرزی بیله‌سوار با هدف درمان این نوید را می‌دهد که در صورت برنامه‌ریزی می‌توان به نتیجه مطلوب رسید.

محمدی ادیب ادامه داد: استان اردبیل ۳۲ دفتر گردشگری سلامت و ۴ بیمارستان دارای مجوز IPD دارد که این دفاتر و بیمارستان‌ها باید خدمات و برنامه‌های خود را برای پذیرش گردشگری سلامت ارتقا دهند و کمیته گردشگری سلامت استان این امور را باید پیگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
همشون با‌ پارتی بازی کارها رو انجام میدن . غرفه ابدرمانی سبلان سرعین توسط توسعه گردشگری زیر نظر میراث فرهنگی به مزایده گذاشته شد اینجانب بیشترین مبلغ رو پیشنهاد دادم متاسفانه شخصی که خیلی از من کمتر پیشنهاد داده بود به عنوان برنده انتخاب شد این یعنی خیانت به بیت المال. اونجا دولتی هست و همه پولها مال بیت المال هست. به من هم خیانت شد . همشون به دروغ حرف میزنن در عمل کارهای دیگه انجام میدن .
آخرین اخبار