بسته کمک نظامی جدید سوئد برای اوکراین

وزیر دفاع سوئد از اعطای کمک تسلیحاتی به ارزش بیش از ۳ میلیارد کرون به کی‌یف خبر داد.

استراتژی غرب به رهبری آمریکا درباره جنگ اوکراین بر دو پایه استوار بوده است؛ نخست تضعیف ماشین جنگی روسیه با اعمال تحریم‌های گسترده و دیگری ارسال سیل گسترده‌ای از کمک‌های مالی و تسلیحاتی به کی‌یف به منظور تقویت این کشور در نبرد با نیرو‌های روسی. سوئد که رویای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را در سر می‌پروراند یکی از کشور‌هایی است که همگام با غرب درحال ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین است. 

به گزارش تله تریدر، «پال جانسون» وزیر دفاع سوئد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد استکهلم بسته کمک‌های جدید به ارزش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون کرون (معادل ۳۱۳ میلیون دلار) را برای اوکراین آماده کرده است. 

جانسون در تشریح جزئیات این بسته کمک‌های جدید به اوکراین افزود: «این بسته کمک‌ها نظامی است و اغلب شامل مهمات و قطعات یدکی تسلیحات سنگینی می‌شود که پیش‌تر به کی‌یف ارسال شده بود.»

این مقام سوئدی در ادامه با اشاره به شرایط جنگ اوکراین اعلام کرد: «ما باید خود را برای این واقعیت آماده سازیم که جنگ اوکراین طولانی خواهد شد. از این رو ما نیز چشم‌اندازی بلند مدت به این موضوع داریم و در این راستا به ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف ادامه می‌دهیم.»

براساس گزارش‌های رسمی، از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون استکهلم ۱۷ میلیارد کرون کمک تسلیحاتی و ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون کرون کمک‌های بشردوستانه و مادی به کی‌یف اختصاص داده است. 

سوئد و فنلاند که در طول جنگ سرد موضعی بی‌طرفانه میان بلوک شرق و غرب اتخاذ کرده بودند، طی یک سال اخیر به دنبال پیوستن به بلوک غرب و سازمان ناتو برآمده‌اند. گرچه این امر درباره استکهلم هنوز محقق نشده است، اما هلسینکی موفق شد به عنوان ۳۱ امین عضو سازمان ناتو به این ائتلاف نظامی بپیوندد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار