نشست شورای امنیت درباره قره باغ

شورای امنیت سازمان ملل قرار است جلسه‌ای اضطراری پیرامون مسدود شدن کریدور لاچین برگزار کند.

از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، منطقه قره باغ تاکنون شاهد دو جنگ خونین میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بوده است. اکنون باکو به دلیل آن‌که دست بالا را در منطقه دارد، کریدور لاچین، تنها مسیر زمینی میان ایروان و قره باغ کوهستانی را مسدود کرده که این امر با مخالفت ارمنستان همراه بوده است. 

به گزارش آرمن پرس، پس از درخواست چند روز گذشته ارمنستان به منظور تشکیل جلسه شورای امنیت پیرامون موضوع قره باغ و کریدور لاچین، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه این کشور قرار است در نشست این شورا در شانزدهم ماه اوت شرکت کند. 

این جلسه اضطراری پس از آن برگزار می‌شود که ایروان نسبت به مسدودسازی کریدور لاچین از سوی باکو معترض بوده و چنین اقدامی را مسبب ایجاد بحران انسانی در قره باغ می‌داند.

«آنی بادالیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «وزیر خارجه کشور در شانزدهم اوت در نیویورک حضور خواهد داشت تا در جلسه اضطراری شورای امنیت پیرامون وضعیت قره باغ و مسدود سازی کریدور لاچین از سوی باکو شرکت کند. ما بر این باوریم این اقدام باعث ایجاد بحران انسانی برای ساکنان غیرنظامی قره باغ شده است.»

جمهوری آذربایجان طی چند ماه اخیر کریدور لاچین را به طور کامل مسدود کرده است. مقامات باکو می‌گویند از این کریدور قاچاق صورت گرفته و نیز معادن غیرقانونی این منطقه اقدام به ایجاد مشکلات زیست محیطی جدی کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۷:۱۵ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
باکو واقعا پرو شده ارمنستان باید به طور جدی حال این باکو رو بگیره
آخرین اخبار