شناسایی ۳۵ واحد صنفی متخلف در حوزه کالا‌های اساسی قزوین

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شناسایی ۳۵ واحد صنفی متخلف در حوزه عرضه کالا‌های اساسی این استان ظرف مدت ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

جمشید خدایاری سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این تعداد واحد‌های صنفی متخلف در طول بازرسی از ۱۴۰ واحد صنفی شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد واحد‌های صنفی متخلف ۲۶ واحد نانوایی و ۹ واحد مربوط به سبزی و صیفی و عرضه مرغ گرم بوده است که نشان از درصد بالای تخلفات در صنف نانوایی دارد.

خدایاری در خصوص تخلفات محرز شده در واحد‌ها صنفی بیان داشت: گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، رعاتی نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و صنفی، تعطیلی خودسرانه و عرضه خارج از شبکه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: روزانه چهار تیم گشتی متشکل از بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و تعزیرات از واحد‌های صنفی سطح شهر بازدید کرده و پس از مشاهده تخلف و تنظیم صورتجلسه متصدی واحد را به تعزیرات حکومتی استان قزوین معرفی می‌کنند.

به گفته وی، برخی از واحد‌های صنفی در حوزه کالا‌های اساسی برای چندمین بار متوالی دچار تخلف می‌شوند که لازم است در هماهنگی با دستگاه قضایی اقدامات قانونی بیشتری در رابطه با این متخلفان اعمال کرد.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان استان قزوین می‌توانند در راستای نظارت همگانی و مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار