توصیه‌های بهداشتی برای زائران پیاده روی اربعین حسینی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: زائران برای حفظ سلامت خود در پیاده روی اربعین و جلوگیری از گرمازدگی توصیه‌های زیر را جدی بگیرند.

عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین در روز‌های تابستان و گرمسیری بودن مسیر پیاده روی گفت: زائران هرمزگانی برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از گرمازدگی توصیه‌های زیر را جدی بگیرند. 

*زوار برای جلوگیری از گرمازدگی نوشیدن آب را جدی گرفته و در مسیر پیاده روی حتما از آب آشامیدنی به مقدار لازم استفاده کنند.

* مصرف یخ و آب بسیار خنک را به حداقل برسانند، چون دمای هوا را بالا برده و باعث ایجاد عطش می‌شود.

*تا حد امکان نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار مصرف نشود.

*نوشیدن شربت‌های سنتی همچون سکنجبین، خاکشیر و تخم شربتی توصیه می‌شود.

*به جای استفاده از شیرینی، غذا‌های شور، کنسروها، غذا‌های سرخ کرده و ادویه‌ها که باعث تشدید تشنگی می‌شود، زائران میوه و سبزیجات مصرف کنند.

*برای در امان بودن از آفتاب از چفیه، کلاه و عینک در طول مسیر پیاده روی استفاده کنند.

*توصیه می‌شود زوار تا حد ممکن از لباس‌های گشاد، نخی و خنک استفاده کرده و از همراه داشتن بار اضافه بپرهیزند.

*با توجه به اینکه بیشترین شدت آفتاب از ۱۰ صبح تا ساعت ۱۴ است، زئران در موکب‌ها استراحت کرده و عصر یا شب‌ها به مسیر خود ادامه دهند. 

*زوار باید در صورت بروز خستگی یا کوفتگی، حرکت در مسیر زیارت را برای ساعاتی متوقف کرده و پس از بهبودی نسبی به ادامه مسیر بپردازند.

*معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان توصیه کرد، زوار تا قبل از رفتن به زیارت اربعین و به منظور آمادگی بیشتربرای شرکت در پیاده روی، صبح‌ها آب ولرم، آبلیمو و عسل بنوشند و تعدادی لیموترش تازه به همراه داشته باشند تا در صورت عطش یا گرمازدگی از آن استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.