کاهش قیمت دوباره تسلا در بازار چین

تسلا اعلام کرد، قیمت نسخه‌های منتخب خودروی مدل Y را در چین کاهش داده است.

شرکت تسلا اعلام کرد، قیمت‌های نسخه‌های دوربرد و پرفورمنس مدل Y خود را از ۱۴ آگوست در چین کاهش می‌دهد. نگرانی‌ها از فشار بیشتر بر حاشیه سود، سهام این شرکت را کاهش داده است.

این اولین بار از ژانویه است که تسلا قیمت خودرو‌های خود را در چین کاهش می‌دهد، اگرچه این خودروساز برقی در مواجهه با رقابت فزاینده در ماه‌های اخیر به مشوق‌های دیگری برای افزایش فروش روی آورده است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که فروش خودرو‌های ساخت چین تسلا در ماه ژوئیه نسبت به ژوئن ۳۱ درصد کاهش یافت که اولین کاهش ماه به ماه این شرکت از دسامبر بود، زیرا این خودروساز مقداری از تولید خود را متوقف کرد تا برای عرضه مدل ۳ بازسازی شده آماده شود. از طرفی شرکت BYD چین فروش خود را از ماه ژوئن افزایش داد.

تسلا قیمت‌های اولیه هر دو مدل را ۱۴۰۰۰ یوان معادل ۱۹۳۵ دلار کاهش داده است قیمت اولیه مدل Y دوربرد با ۴.۵ درصد کاهش به ۲۹۹۹۰۰ یوان رسید و قیمت اولیه مدل Y پرفورمنس اکنون ۳۴۹۹۰۰ یوان است که ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران خودرو انتظار دارند کاهش قیمت برای محصولات منتخب مشابه در ایالات متحده و اروپا هم انجام شود. گفتنی است سهام این شرکت در معاملات اولیه با ۲.۷ درصد کاهش به کمترین میزان بیش از دو ماه گذشته یعنی ۲۳۶.۱۵ دلار رسید.

ماه گذشته، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، گفت که احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد، حتی اگر به قیمت کاهش حاشیه سود این خودروساز تمام شود. تسلا از اواخر سال گذشته چندین بار قیمت‌ها را در ایالات متحده، چین و سایر بازار‌ها کاهش داده است و انگیزه‌های دیگری را برای برای افزایش فروش ارائه کرده است و سعی می‌کند از خود در برابر رقابت و عدم اطمینان اقتصادی محافظت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار