کاهش مرگ و میر ناشی از سکته قلبی در یزد

رئیس بیمارستان افشار یزد گفت: با اجرای طرح ۲۴۷، مرگ و میر ناشی از سکته قلبی در استان به میزان هفت درصد کاهش یافته است.

 سیدمصطفی سیدحسینی رئیس بیمارستان افشار یزد در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تعهد بیمارستان افشار پذیرش و درمان تمامی مراجعین این بیمارستان فارغ از رنگ و نژاد است، اظهار کرد: به‌طورمتوسط ماهانه ۳۵ نفر دچار عارضه سکته قلبی می‌شوند که  با اجرای  طرح ۲۴۷، مرگ و میر ناشی از سکته قلبی در استان به میزان هفت درصد کاهش یافته است.

در سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر به صورت مراجعه سرپایی در این بیمارستان درمان و ۲۰ هزار نفر نیز در این مرکز درمانی بستری شدند.

او افزود: از تعداد بیماران بستری شده نزدیک به هشت هزار بیمار غیربومی و مابقی بومی بودند که این آمار بیان کننده این است که در پذیرش بیماران بومی محدودیت و یا مشکلی نداریم.

سیدحسینی با اشاره به تعداد تخت‌های مصوب و فعال بیمارستان افشار تصریح کرد: ۲۲۰ تخت مصوب و ۱۷۹ تخت فعال در این مرکز درمانی وجود دارد و در سال گذشته ضریب اشتغال تخت‌های این مرکز درمانی ۷۰ درصد بوده است.

او ادامه داد: ۵۲ تخت سی سی یو، ۱۳ تخت آی سی یو، ۱۰ تخت آی سی یو نوزادان، ۲۸ تخت داخلی قلب، ۱۶ تخت جراحی و ارتوپدی، ۱۳ تخت اورژانس و ۲ تخت یدتراپی نیز برای ارائه خدمات به بیماران در این بیمارستان وجود دارد.

سیدحسینی با ارائه آماری از کارکنان این بیمارستان تصریح کرد: به صورت کلی هزار و ۷۴ نفر در این مرکز درمانی مشغول به خدمت‌رسانی هستند که از این تعداد ۲۲۴ نفر پزشک، ۳۹۸ نفر پرستار و ماما و ۴۵۲ نفر نیروی اداری و خدماتی هستند که به صورت تمام وقت در این مرکز درمانی خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس بیمارستان افشار با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر ناشی از سکته قلبی در استان به واسطه طرح ۲۴۷ بیان کرد: طرح ۲۴۷ با این رویکرد که ۲۴ ساعت و هفت روز هفته اگر بیماری با علائم حاد سکته قلبی به این بیمارستان و یا مراکز درمانی نزدیک اعزام شود، در این مرکز درمانی اقدامات درمانی مورد نیاز و آنژیوگرافی لازم در همان لحظه انجام خواهد شد.

سیدحسینی ادامه داد: بیمارستان افشار، اولین و تنها بیمارستان ایران است که گواهی بیمارستان بدون دخانیات را دارد و مجوز اولین بیمارستان خیریه استان یزد نیز توسط این بیمارستان کسب شده است.

او تصریح کرد: آمار درمان و پذیرش بیمار در این بیمارستان خود بیانگر این است که فضای فیزیکی بیمارستان، به‌ویژه بخش اورژانس نیاز به توسعه دارد تا بتواند محیط بهتری را برای بیماران فراهم کند.

رئیس بیمارستان افشار با اشاره به نیاز جدی این مرکز درمانی به دستگاه آنژیوگرافی اظهار کرد: در این بیمارستان دو دستگاه آنژیوگرافی با عمر ۱۵ و ۶ ساله وجود دارد و نیاز به خرید یک دستگاه دیگر در این بیمارستان به شدت حس می‌شود که امید مسئولان و خیران محترم در راستای حل مسائل مطرح شده نیز به کمک و یاری ما بیایند.

بیمارستان افشار در سال ۱۳۵۶ به همت مرحوم محمدصادق افشار با زیربنای ۱۵هزار و۷۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و درسه طبقه و تنها با ۲۰ تخت در شهر یزد به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار