۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس نیمه تمام تربت حیدریه اختصاص یافت

معاون اداری، پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: امسال ۲۰ میلیارد تومان اعتبار جدید برای تکمیل مدارس نیمه تمام به این شهرستان اختصاص یافت.

میثم سالاری روز دوشنبه در جریان بازدید خبرنگاران از طرح‌های عمرانی - آموزشی در دست ساخت خیران مدرسه ساز تربت حیدریه در نقاط کم برخوردار این شهرستان افزود: کل اعتبار عمرانی مدرسه سازی تربت حیدریه و حومه ۶۰ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۲۰ میلیارد برای اتمام مدارس نیمه‌تمام است.

وی با یادآوری کندی اجرای پروژه‌های مدرسه سازی تربت حیدریه از سال ۹۴ تا سال گذشته اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که با تشریک مساعی نیکوکاران تمام پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده از سال ۹۱ را تا مهر امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری کنیم.

وی تراکم بالای دانش‌آموزی و کمبود فضای آموزشی را چالش آموزش و پرورش تربت حیدریه عنوان و اظهار کرد: به همت خیران مدرسه‌ساز در بیشتر نقاط روستایی شهرستان با اشباع مدرسه مواجهیم، اما در نقاط شهری بویژه بخش مرکزی همچنان کمبود وجود دارد.

وی تعداد دانش آموزان تربت حیدریه را افزون بر ۴۸ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا مهرماه امسال ۱۱ مدرسه به ظرفیت ۴۰ کلاس درس با اعتبار هزینه شده ۴۰ میلیارد تومان اعم از بودجه دولتی و کمک نیکوکاران در سطح شهرستان آماده بهره‌برداری می‌شود.

معاون سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی و مدیر حوزه تربت حیدریه نیز گفت: ۴۸ هزار دانش آموز در ۲۸۰ مدرسه و هزار و ۳۵۲ کلاس درس سطح این شهرستان مشغول تحصیل هستند.

حجت صالحی افزود: در تلاش هستیم برای حفظ کیفیت آموزشی مدارس تربت حیدریه از ظرفیت ۳۷۰ معلم بازنشست شده استفاده کنیم تا وضعیت نهایی نیرو‌های جدید مشخص شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار