استقبال وزارت علوم از شناسایی دانشجویان مستعد و اتصال آن‌ها به مراکز رشد

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: اولویت اصلی ما نوآوری و مسئولیت پذیری اجتماعی قشر دانشجو و دانش‌آموخته است.

محمد مهدی ذوالفقارزاده در خصوص برگزاری رویداد نما به عنوان یک رویداد بین دستگاهی، گفت: در رویداد نما همکاری خوبی بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم شکل گرفت و امیدواریم این رویداد سرآغاز همکاری‌های بعدی و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور جوانان در عرصه‌های اجتماعی باشد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان این که میزبان برگزاری اولین کمپ آموزشی رویداد نما در دانشگاه تبریز بوده ایم، گفت: اولویت اصلی ما در دوره جدید نوآوری اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی قشر دانشجو و دانش‌آموخته و به ویژه جوانان دانشجو است که رویداد نما این فرصت را فراهم می‌کرد و شناسایی دانشجویان کنش گر و مستعد از طریق رویداد‌های این چنینی و اتصال آن‌ها به مراکز رشد و نوآوری دانشگاه‌ها حرکت خوبی است و وزارت علوم از چنین برنامه‌های استقبال می‌کند.

وی افزود: امروز در نظام حکمرانی و اداره کشور با مسائلی روبرو هستیم که برای حل آن گریزی جزء استفاده از بدنه جوانان کشور نداریم و در واقع استفاده از بدنه جوانان کشور در موضوعات مختلف جامعه یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

ذوالفقارزاده تاکید کرد: بدنه حاکمیت باید به جوانان میدان دهد و آن‌ها را وارد عرصه کنش‌گری و اثرگذاری در حل مسائل امروز و آینده جامعه کند.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به ظرفیت وزارت علوم در ارتباط با این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: بخش عمده‌ای از قشر جوان دانشجو و یا دانش آموخته هستند و این ظرفیتی است که در اختیار وزارت علوم است و فرصت خوبی از این طریق در اختیار ماست تا به این قشر دانش آموخته توجه کرده و به آن‌ها میدان عمل بدهیم.

وی افزود: در معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و به طور خاص در دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم وظیفه خود می‌دانیم و در واقع اولویت اصلی دوره جدید است که به مبحث نوآوری اجتماعی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی قشر دانشجو و دانش‌آموخته و به ویژه جوانان دانشجو توجه کنیم تا نسبت به مسائل پیرامون خود مسئولیت‌پذیر شوند و همچنین تلاش کنیم فضا، فرصت و میدان کنش‌گری را برایشان فراهم کنیم.

ذولفقارزاده ادامه داد: در راستای تحقق این مهم از هر دستگاه و مجموعه‌ای که در این مسیر ما را همراهی کند استقبال خواهیم کرد و با آن دستگاه یا مجموعه با روی باز همکاری خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: این رویداد توسط اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان ارائه شد که این رویداد فرصتی برای کنش‌گری و اثرگذاری اجتماعی جوانان را فراهم کرده است و ما به عنوان دستگاهی که بخش عمده جوانان که شامل دانشجویان و دانش آموختگان است را شامل می‌شود و در راستای سیاست‌های خود از آن استقبال کردیم.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عملکرد و ساختار رویداد نما را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کنش‌گری وپرداختن به مسائل امروز و آیند کشور بدون تیم سازی، شبکه سازی و نوآوری ممکن نیست و رسیدن به این فرایند از طریق قشر جوان امکان پذیر است که همه این نکات در رویداد نما در نظر گرفته شده بود و منجر به همکاری خوب در این حوزه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.