کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری استان اصفهان

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان گفت:بهار سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۱۲ و ۶ دهم درصد بود که بهار امسال به ۹ و ۲ دهم درصد کاهش یافت.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: این هم نوید دهنده این است که موضوع‌هایی که به آینده پژوهشی بازار کار کمک کرده براساس اطلاعات درست و دقیق برنامه ریزی شده است.


میثم مداحی افزود: این اداره کل در حوزه اجتماعی رتبه نخست کشور را در مدیریت برتر به خود اختصاص داده و همچنین پارسال ۸۲ ایستگاه بهگر و ۶۵ خانه بهداشت کارگری راه اندازی و ۲۷ دوره آموزش پیشگیری از آسیب اجتماعی برگزار شده است.


وی گفت: در حوزه تعاون هم بیش از هفت هزار تعاونی در استان ثبت شده که ۳ هزار و ۵۰۰ تعاونی از این تعداد فعال است و در این مدت بیش از ۸۴۰ مورد بازرسی ونظارت از مجامع صورت گرفته است.


مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان افزود: پارسال مجموع تعاونی‌های فعال استان اصفهان ۶۸ میلیون دلار صادرات داشته اند و با برنامه ایجاد تعاونی‌ها تامین نیاز مصرف کننده و تولید کننده انقلابی در مجموعه تعاونی‌ها رقم زده شد و با سیاستگذاری‌های صحیح وزارتخانه می‌توان این موضوع را محقق کرد.


میثم مداحی گفت: ازدیگر زیرساخت‌ها افتتاح ساختمان اداره خمینی شهر، چادگان و دهاقان بود که زمینه عزتمندی برای خدمت رسانی همکار به ارباب رجوع فراهم شد.


او افزود: اصفهان یک استان صنعتی در کشور است که با یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی رتبه دوکشور و حجم بالای تحت پوشش تامین اجتماعی را دارد.


مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: این نهاد تنظیم کننده روابط بین کارگر وکارفرما است.


میثم مداحی افزود: پارسال بیش از ۴۷ هزار نفر به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در استان اضافه شدند که مازاد بر بازنشستگی است.
او گفت: این اداره کل ۱۰ خدمت شامل شناسایی افراد، آموزش افراد، صدور مجوز، تسهیل گری، تامین مالی با تسهیلات دراختیار افراد، مشاوره‌های شغلی و ارائه خدمات مختلف درادارات برای زیرساخت‌های فناوری وحقوق ارائه می‌کند.


مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در این زمینه پارسال ۱۲۰ هزار عنوان خدمت ارائه شد که منجر به حدود ۸۰ هزار شغل شد که درسامانه رصد اشتغال ثبت شده است.


میثم مداحی سهم تعیین شده تعاونی‌ها را براساس اصل ۴۴ قانون اساسی ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: این درحالیست که سهم تعاون در اقتصاد کشور حدود ۵ تا ۷ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار