استقبال خوب اردبیلی‌ها از کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: اردبیلی‌ها با هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خرید کالا، از طرح ملی کالابرگ الکترونیکی استقبال کردند.

بهروز رحیم‌زاده گفت: بر اساس این طرح مردم در صورت خرید ۲ میلیون ریال از ۱۱ قلم کالا شامل گوشت ، گوشت منجمد ، مرغ ، تخم‌مرغ ، برنج ، روغن ، ماکارونی ، قند ، شکر ، حبوبات ، شیر ، پنیر و ماست از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار جدید بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با تشریح جزییات خرید در این طرح کالا برگ می گوید: مردم در صورتی که ۵٠ درصد اعتبار یارانه خود را خرید کنند، یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به طرح کالابرگ الکترونیک در دهک‌های اول تا سوم اضافه می‌شود.

به گفته او، دولت به هیچ وجه قصد و اراده‌ای برای حذف یا قطع یارانه شهروندان ندارد و مراد از کالا برگ فعلی تامین معیشت و حمایت از اقشار کم‌درآمد است.

رحیم زاده با اشاره به این که پیش‌تر این طرح به اشکال مختلف اجرا می‌شد، گفت: طبق آخرین برنامه طرح افرادی که در دهک‌های یک ، ۲ و سه قرار دارند و به ازای هر نفر چهار میلیون ریال یارانه می‌گیرند و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اگر ۵۰ درصد یارانه خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی کنند حساب آنها به ازای هر نفر یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال بیشتر شارژ می‌شود.

او می گوید: در این طرح امکان خرید یک ماه زودتر از موعد پرداخت معمول یارانه برای مردم وجود دارد که الزاما باید صرف خرید ۱۱ رقم کالای اساسی شود و در طول همان ماه خرید باید انجام شود و قابل ذخیره به ماه‌های بعدی نیست.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل استفاده از کالابرگ را برای مردم کاملا اختیاری دانست و افزود: برخی‌ از شهروندان ممکن است یک ماه از مزایای این طرح استفاده کنند و ماه بعد استفاده نکنند و اجباری در آن نیست.

رحیم‌زاده گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در استان اردبیل فراهم شده و ۶ شرکت پیشتیبان ۲ هزار و ۵۰۰ فروشگاه را در مراکز شهرها ، شهرستان ، بخش و دهستان‌های استان زیرپوشش قرار داده‌اند و بازرسان سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی استان هم به‌طور مستمر از صحت اجرای طرح و موجودی کالاها در فروشگاه‌ها بازدید می‌کنند.

او با اشاره به این که کد ملی سرپرست خانوار در این طرح شارژ می‌شود ، یکی دیگر از مزایای آن را استفاده از سایر کارت‌های بانکی هنگام خرید از فروشگاه‌ها ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.