آغاز به کار مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۱۹۹ شرکت کننده، از امروز (۲۲ مرداد) در کرمانشاه آغاز بکار کرد.

ساحل سهیلی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری مسابقات با بیان اینکه برگزاری مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز (۲۲ مرداد) در کرمانشاه شروع شده و تا ۲۶ مرداد ادامه خواهد داشت، گفت : دو روز اول خواهران و در روز‌های بعدی برادران به رقابت با هم خواهند پرداخت.

سهیلی با بیان اینکه برگزیدگان مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شامل ۱۰۲ خواهر و ۹۷ برادر در مرحله استانی با هم به رقابت خواهند پرداخت، افزود: متسابقین مرحله استانی پیش از این در تیر ماه در مرحله شهرستانی در شش منطقه در سطح استان با یکدیگر رقابت کرده بودند. 

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: برگزیدگان مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، آذر ماه امسال در مرحله کشوری در خراسان شمالی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار بخش آوایی، گروهی، معارفی عمومی و معارفی تخصصی، گفت: بخش آوایی انفرادی مسابقات شامل رشته‌های حفظ ۳۰ جزء، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم است.

سهیلی ادامه داد: بخش معارفی عمومی هم شامل رشته ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و بخش معارفی تخصصی نیز شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

وی با اشاره به استقبال جامعه قرآنی کرمانشاه از این، افزود: امسال چهار هزار نفر در استان برای شرکت در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن ثبت‌نام کردند که نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری داشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.