توضیح ارتش عراق درباره استقرار سامانه پدافند هوایی روی ساختمان‌های دولتی

سخنگوی ارتش عراق در پاسخ به نگرانی‌ها از نصب سامانه پدافند هوایی روی بام اماکن دولتی گفت این اقدام تنها برای ایمن سازی صورت گرفته است.

استقرار سامانه پدافند هوایی بر پشت بام یک ساختمان دولتی در بغداد نگرانی ساکنان این منطقه را برانگیخت و کاربران در فضای مجازی مشغول گمانه‌زنی در خصوص علل آن شدند. از زمان استقرار سامانه روی پشت بام، کاربران عراقی ضمن انتشار ویدئو‌هایی در شبکه‌های اجتماعی نگرانی و سوالاتی را در خصوص چنین اقدامی مطرح کردند.

به گزارش شفق نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیرو‌های مسلح عراق این اقدام را «عادی» دانست و گفت «برای ایمن سازی ساختمان‌های مهم» صورت گرفته است.

سخنگوی ارتش در ادامه گفت: «این روند پس از اخذ مجوز‌های رسمی از فرماندهی عملیات مشترک برای تامین امنیت اهداف حیاتی در بغداد و تمامی استان‌های عراق اتخاذ شد. این موضوع طبق برنامه مصوب انجام شده و یک روال عادی است و جای ترس نیست».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
ترسناکه
باید مواظب رفتار عراق بود ک با آمریکایی‌ها بر علیه ایران اقدامی نکنن وگرنه چطور تا بحال هواپیماهای آمریکایی به راحتی در آسمان عراق تردد کردن و اعتراضی نکردن و.. اما الان ضدهوایی اونم بالا پشت بامهاشون نصب کردند مگه قراره به آسمونشون تجاوز بشه ؟!!!
اونام چون جهان سومی هستن منفعت طلبن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
مگه هواگرد رو با ضد هوایی میزنن
آخرین اخبار