عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی:

همکاری مشترک ایران و آفریقای جنوبی بیانگر شکست سیاست ایران‌هراسی است

رضازاده گفت: کشور‌های آفریقایی ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارند و تعامل با آن‌ها می‌تواند برای ایران ارز آوری داشته باشد

یعقوب رضازاده با اشاره به اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آفریقای جنوبی، گفت: توسعه مناسبات با کشور‌های قاره آفریقا یکی از سیاست‌های خوب دستگاه دیپلماسی محسوب می‌شود، زیرا این موضوع در گذشته مورد توجه نبوده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور‌های آفریقایی ظرفیت‌های اقتصادی خوبی دارند و تعامل با آن‌ها می‌تواند برای ایران ارزآوری داشته باشد، اظهار کرد: به عنوان مثال این کشور‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی هستند و می‌توان کشت فراسرزمینی در این کشور‌ها انجام داد؛ در این میان می‌توان خدمات پزشکی و تجهیزات پزشکی نیز به این کشور‌ها صادر کرد.

وی ادامه داد: کشور‌های آفریقایی دارای جمعیت زیادی است و بازار‌های بکری برای محصولات ایرانی محسوب می‌شوند؛ بر این اساس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی پس از سال‌ها مجددا کار خود را از سر گرفته و در این راستا مقامات کشورمان به آفریقای جنوبی سفر داشته اند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بخشی از مردم آفریقای جنوبی مسلمان هستند و این موضوع بسترساز خوبی برای توسعه مراودات بشمار می‌رود، افزود: همچنین باید اذعان کرد حضور ایران در جغرافیای قاره آفریقا بیانگر شکست سیاست ایران هراسی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که ایران و کشور‌های آفریقای جنوبی از نظر موقعیت جغرافیایی در محدوده استراتژیکی قرار گرفته اند و تعاملات مشترک ایران و آفریقای جنوبی می‌تواند به رفع انحصار در حوزه‌های مختلف اعم از دریایی کمک شایانی کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار