انجام روزانه ۳۰ تصویربرداری تشخیصی در مرکز پزشکی هسته‌ای البرز

مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی البرز گفت: این مرکز ظرفیت انجام روزانه ۳۰ تصویربرداری مختلف هسته‌ای به صورت رایگان برای بیماران دارای بیمه تامین اجتماعی را دارد.

حسین بابکان گفت: این مرکز بهمن سال گذشته در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر و بخش پزشکی هسته‌ای با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال ساخته شده است.
وی افزود: تمام تجهیزات پزشکی این مرکز با تلاش شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده و انحصار دستگاه‌های پزشکی و هسته‌ای از کشور‌های آمریکا و اروپایی گرفته شده است.
بابکان ادامه داد: تمام دستگاه گاما کمرا، کالبراتور، الکترو شوک، دستگاه تست ورزش تجهیزات خریداری شده ایرانی است و فرایند ساخت و بهره برداری نیز به همت مهندسان داخلی طراحی و ساخته شده است.
او افزود: انواع اسکن‌های هسته‌ای شامل اسکن قلب، غده تیروئید، کلیه و غدد فوق کلیوی و چشم در این مرکز انجام می‌شود،همچنین این خدمت یکی از روش‌های تشخیصی پزشکی بسیار گران قیمت است که بیماران باید در مراکز خصوصی با هزینه هنگفت انجام دهند اما در این مرکز به صورت کاملا رایگان  انجام می‌شود.
بابکان تاکید کرد: به گواه آمار‌های سازمان انرژی اتمی کیفیت تصویر برداری این دستگاه ایرانی در برخی موارد همانند مشابه خارجی و در برخی موارد حتی بهتر از نمونه مشابه خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.