ممنوعیت خروج دام زنده از چهارمحال و بختیاری بدون مجوز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با مصوبه شوای تأمین خروج دام زنده از استان بدون دریافت مجوز ممنوع اعلام شد و خرید و فروش آن تنها با فاکتور کاروان‌سرا مجاز است.

حسین برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: با مصوبه شوای تأمین مقرر شده خروج دام زنده از استان بدون مجوز ممنوع و خرید و فروش آن تنها با فاکتور کاروان‌سرا مجاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شناسنامه‌دار‌کردن و درجه‌بندی انواع گوشت در استان انجام شده است و امسال نیز ساماندهی کاروان‌سرا‌ها و میدان‌های دام در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: از ابتدای امسال چالش‌هایی در بازار گوشت قرمز کشور رخ داده که همین موضوع سبب خروج دام زنده از استان شده است از همین رو خروج دام زنده از استان تنها با صدور مجوز و به صورت محدود انجام می‌شود تا بازار داخل استان به ثبات بیشتری برسد.

برزگر اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری با دارا بودن بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۸۰ هزار راس دام سنگین یکی از مراکز تولید گوشت قرمز در کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سرانه تولید گوشت قرمز در چهارمحال و بختیاری ۲.۵ برابر کشور است، یادآور شد: سالانه بیش از ۲۷ هزار تن گوشت در استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اگرچه در تولید گوشت قرمز برای مصرف داخل استان مشکلی وجود ندارد، اما برای ایجاد تعادل میان بازار استان و استان‌های همجوار باید کاروان‌سرا‌ها ساماندهی شوند.

وی ادامه داد: در کنار این اقدامات مجتمع‌های تولیدی سامان، گندمان و نقنه در حال اجرای عملیات زیرساخت است و همچنین اقدامات اولیه راه‌اندازی چهار مجتمع صنعتی تولیدی با سرمایه‌گذاری نهاد‌ها و هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی نیز در حال انجام است.

برزگر افزود: در حال حاضر ساماندهی کاروان‌سرا‌ها در قالب میدان دام با همکاری امور عشایر در اولویت قرار دارد که برای این منظور پنج نقطه مکان‌یابی شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جها کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در هریک از شهرستان‌های شهرکرد و بروجن ۱۸ کاروان‌سرا با ۸۰ چوب‌دار فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۶:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
هیچ استانی ذخایر دامیش را به راحتی از استان خارج نمیکند مگر در فصل کوچ و آنهم با مجوز
آخرین اخبار