هشدار به موتورسواران؛ تردد در خطوط ویژه زیر ذره بین پلیس/ ایجاد سامانه جهت ثبت جریمه؛ به زودی

بسیاری از افراد جسورانه وارد خط ویژه می شوند و وقتی پلیس می خواهد برخورد کند، فرار می کنند و به خود آسیب می زنند؛ پلیس هم نسبت به این مکانیزم فعلی معترض است.

ترافیک تهران برای هیچ کس در هیچ ساعتی خوشایند نیست و اگر دیده باشید رانندگان و موتورسواران از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا از این ترافیک به نوعی فرار کنند که طبیعتا این کار شاید خسارت‌هایی هم به آن‌ها چه مالی و یا جانی وارد کند، اما در این میان، خط ویژه یکی از مسیر‌هایی است که همیشه مورد علاقه موتورسیکلت سواران بوده و در طول روز شاهد این موضوع هستیم که آن‌ها براحتی وارد این خط می‌شوند و اگر هم جریمه شوند هیج مشکلی ندارند؛ این مسئله آنقدر خطرناک است که در ماه گذشته ۳ موتورسوار به دلیل عبور از خط ویژه و برخورد با اتوبوس، جان خود را از دست دادند...! در کشور ما با توجه به آمار موتورسیکلت سواران که در مقایسه با برخی از وسایل و دیگر کاربران، سهم رو به افزایشی در کلانشهر‌ها به عهده دارند، مشکلات و پیامد‌های زیادی را به سیستم ترافیک شهری تحمیل کرده است.

 به همین جهت هر روز شاهد تصادفات فوتی و جرحی و افزایش آن می باشیم به طوری که نیرو‌های مولد بین ۱۷ تا ۳۴ ساله بیشترین قربانیان حوادث مرتبط با این نوع وسیله می باشند.در این خصوص سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد که ما نمی‌خواهیم مانع فعالیت موتور‌های کار شویم، چون منبع درآمد صاحبان آنهاست، اما متأسفانه تردد این موتور‌ها ناهنجاری‌هایی را در سطح شهر ایجاد می‌کند. به نوعی تردد موتورسیکلت‌ها قانون مدونی ندارد که موتور سواران بدانند چگونه رفتار ترافیکی مناسبی داشته باشند؛ حتی بعضاً پرسنل راهور نیز در تعیین نوع قوانینی که باید اعمال کنند، مردد هستند.

او از ارائه طرح خط ویژه موتورسواران به پلیس راهور خبر داد و افزود: پیشنهاد ما این بود که موتورسواران در این خطوط تردد کنند تا قابل رصد و اعمال قانون باشند؛ از تردد خلاف جهت جلوگیری شود و موتورسواران در پیاده‌رو تردد نکنند.  بحث‌هایی مطرح شده که خط ویژه موتورسواران در یک یا دو خیابان به صورت آزمایشی اجرا شود، تصمیم بر این است که اگر اجرای این طرح آزمایشی نتیجه‌بخش بود در سایر خیابان‌ها نیز اجرایی شود.

با توجه به این موضوع باید گفت که اگر خط ویژه موتورسواران به بهره برداری نرسد و حرکت آن از دیگر کاربران تفکیک نشود، روزانه شاهد از بین رفتن سرمایه‌های ملی و انسانی در اثر تصادفات فوتی و جرحی می باشیم. همچنین خط ویژه موتورسیکلت می تواند ضمن آنالیز و تفکیک آن با دیگر وسایل نقلیه باعث افزایش انضباط ترافیکی و نظم بخشی به ترافیک باشد. 

 سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سیستم خط ویژه ما به روز نیست و کنترل آن به صورت سنتی انجام می شود و متکی به عامل انسانی است و بسیاری از افراد جسورانه وارد خط ویزه می شوند و وقتی پلیس می خواهد برخورد کند، فرار می کنند و به خود آسیب می زنند؛ این مکانیزم فعلی مفید و موثر نیست همچنین ما خودمان نسبت به این قضیه معترض هستیم و پیشنهادمان این است که خطوط ویزه بازنگری شود و از روش های سیستمی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: روش جدید ما یک روش اصلاح هندسی است، یعنی به جای اینکه نرده بکشیم، آن را برداریم نرده را وسط بیاوریم و لاین اتوبوس را با سطح عادی هم مسیر کنیم تا رانندگان نتوانند سبقت بگیرند؛ این کار در حال انجام است.هدف ما حذف نیروی انسانی و ایجاد سامانه در خطوط ویژه جهت کنترل و جریمه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
باید پلاک موتورها قبل از هر اقدامی غیر از قسمت عقب در قسمت جلوی موتور سیکلت نیز مانند اتوموبیلها نصب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
کسب درآمد از موتور نجس ترین و کثیف ترین روش امرار معاشه چون به قیمت عذاب مردن تموم میشه
آخرین اخبار