محدودیت قطع آب‌شبانه در باخرز خراسان رضوی اجرا شد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان باخرز گفت: جهت ذخیره‌سازی آب در مخازن شهر و با هدف اصلاح رفتار مشترکین و توزیع عادلانه آب در شبکه، محدودیت قطع آب شبانه در باخرز طبق مصوبات شورای مدیریت بحران این شهرستان در حال اجرا است.

محمد رضا جعفری گفت: در حال حاضر به دلیل خشکسالی شدید آب دهی منابع تامین آب شرب شهر باخرز با کاهش بیش از ۵۰ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه است.

وی بیان کرد: کسری آب مورد نیاز شهر باخرز از محل چاه های کشاورزی، منابع تامین آب شرب روستایی و تعدیل فشار شبانه شبکه تامین می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان باخرز ادامه داد: با شروع آبیاری زمین های زعفران و با توجه به تعداد چاه های فاقد پروانه کشاورزی که بسیار زیاد می باشد، تنش آب شرب در این شهرستان شدیدتر خواهد شد.
جعفری بیان داشت: با توجه به کاهش شدید آبدهی منابع تامین آب شرب شهرستان و به ویژه شهر باخرز از ابتدای فصل گرما اخطارها و هشدارهای لازم جهت صرفه جویی در مصرف آب شرب توسط فرماندار، ائمه جمعه و جماعات و مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای کمیته گشت آب به مردم شریف شهرستان داده شده است.

وی گفت: متاسفانه به رغم تاکیدات گسترده و بدلیل بی‌توجهی به هشدارها و تغییر نیافتن رفتار برخی مشترکان در باخرز و عدم رعایت الگوی مصرف آب در این شهر به استناد بازدیدهای مسوولان به ویژه فرماندار از سطح شهر شاهد آبیاری زمین های سبزی کاری و زمین های زعفران با آب شرب بوده ایم.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان باخرز افزود: جهت ذخیره سازی آب در مخازن شهر و با هدف اصلاح رفتار مشترکین و توزیع عادلانه آب در شبکه به ناچار با محدودیت قطع موقت شبانه آب از ساعت ۲۲ شب تا ۵ صبح می باشیم.

جعفری افزود: مشترکان متخلفی که اقدام به آبیاری فضای سبز و سبزی کاری می نمایند علاوه بر قطع آب، برای آنان پرونده جهت برخوردهای قانونی تشکیل پرونده داده شده و به دستگاه قضایی ارسال می شود.
وی گفت: محدودیت قطع آب شبانه تا پایان تنش آبی که معمولا پایان فصل آبیاری زمینهای زعفران می باشد، به صورت مقطعی و موقت و بااطلاع رسانی قبلی انجام خواهد شد.

شهرستان باخرز با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت، ۱۸ هزار و ۶۰۹ مشترک آب شرب دارد که در دو نقطه شهری و ۵۲ روستا، تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی می باشد. چهار هزار و ۷۸۴ مشترک حدود ۲۶ درصد مشترکان در شهر باخرز سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.