دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت:

آزادسازی منابع بلوکه‌شده‌ی ایران در کره‌جنوبی پند پیام مهم دارد

احسان صالحی در یادداشتی نتایج آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی را بررسی کرد.

احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:آزادسازی منابع بلوکه‌شده‌ی ایران در کره‌جنوبی حاوی چند پیام مهم است:

اول) آواربرداری و بازسازی: فرآیند آواربرداری و احیاء محدود به حوزه اقتصادی نیست. در بخش دیپلماسی نیز بر خلاف ادعا‌های گزاف، دولت قبل کشور را در شرایطی تحویل داده که تحریم‌ها و پرونده‌های باز علیه کشور چند برابر شد.

از جمله این پرونده‌های باز، پرونده پول‌های ایران در کره‌جنوبی است. حتی پرونده تی‌بی‌آی و مشکلات منابع ایران در عراق نیز به بی‌تدبیری دولت و رئیس بانک مرکزی قبل بازمی‌گردد که موضوع مستقل و مفصلی است. دولت سیزدهم در دیپلماسی هم در حال آواربرداری و بستن تک‌تک این پرونده‌ها است.

دوم) دیپلماسی عزتمندانه: در مقابل دیپلماسی التماسی و از موضع ضعف و اتهام، فعال‌کردن همه ابزار‌ها موجب نتیجه‌دادن دیپلماسی عزتمندانه شد. فعالسازی مسیر حقوقی و شکایت از کره یک لاین از چند لاین فعال در چارچوب دیپلماسی عزت بود.

سوم) شکستن حباب توهم: سال گذشته همین ایام مذاکرات تبادل در حال انجام بود، اما به دنبال اغتشاشات و توهمات ناشی از آن، فرآیند متوقف شد. اگرچه چندی بعد آمریکایی‌ها با فهم اینکه چیزی از پروژه آشوب کاسب نیستند تلاش کردند بی‌سروصدا از در پشتی مذاکرات را فعال کنند، اما نهایی‌شدن این فرآیند کمتر از یک ماه به سالگرد اغتشاشات ‏نشان می‌دهد آمریکایی‌ها هم از جان گرفتن دوباره پروژه آشوب ناامید هستند و نخواسته‌اند دوباره فرصت را به هوای تعدادی برانداز پلاستیکی و فاندبگیر شیاد از دست بدهند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۹ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام تا وقتی که در وضعیت اقتصادی ورفاهی مردم(ما کارکنان سازمان اموزش فنی وحرفه ای)گشایشی نباشد به درد نمیخورد حتی اگر تمام پولهای دنیا را به ما بدهند ولی اگر عدالتی نباشد امتیاز دولت صفر هست فقط عدالت میتواند مملکت را به سوی دلخوشی وشادابی ببرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
سلام
بیش از 80درصد بدبختی های ملت ایران اول از منافقین و خود تحقیرهاست بعد از آمریکا و اروپا.....بازهم ما یکی از بهترین کشورها در دنیا هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
یک میلیارد دلارش کم شد پندش اینه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مهم ترین پیام این هست که دیگر ایران نگذارد این حجم دارایی
بلوکه شود وهرکشوری درقبال خرید ازایران حداکثراز ۶ماه تا یکسال
حساب خود را باایران تسویه کند،
چون خود این حجم از بدهی تبعات زیادی در ارزیابی نازیبای
جامعه ی بین الملل و محدود بودن نیازهای کشوربه چندکشورشکل می گیردوجمع بندی و واکنش های سریعی در برابر ایران دوباره اتخاذ می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
مهمترین پیام این هست که امریکا به شهروندانش بسیار اهمیت می دهد و مثل مسئولان ایرانی نیست که مردم کشورش را به بدبختی بکشاند و اینده یک ملت را نابود کند فقط بخاطر اینکه مسئولان رده بالا دوست دارند از برخی شعارها که منافع دنیویشان در ان است دست بردارند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
احسنت آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
درود برشرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
انشاالله هرکسی که به اسلام و ایران خدمت صادقانه می کنه موفق و موید باشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
همه میدونن که بی کفایتی دولت قبلی به حدی بود که حتی خیلی ها از آن تعبیر خیانت به کشور می‌کردند.یعنی چنان کشور را به عقب راند که سالها باید برای بر گرداندن آن به اول دولت قبلی سپری شود .مردم باید بدونن هر کسی را که غربی ها با آن مخالف هستند را انتخاب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
پیامش اینه که میتونین پول ما رو بخورین و چندین سال بعد با هزار منت و خواری بهمون پس بدین
آخرین اخبار