۵۰ بسته کتاب برای نابینایان ارسال شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی از ارسال ۵۰ بسته کتاب در قالب طرح سوکوگرام به منازل نابینایان استان خبر داد.

حاجی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ بسته کتاب برای نابینایان استان ارسال شده است، گفت: این بسته‌های کتاب نابینایان از طریق طرح سوکوگرام به صورت رایگان در داخل استان ارسال شده است.

او افزود: این کتاب‌ها شامل کتاب گویا، کتاب‌ها با موضوعات تندرستی، روانشناسی، رمان، منابع درسی و تعدادی تقویم بریل امسال برای نابینایان بوده است.

حاجی بیان کرد: امسال برای اولین بار در خراسان جنوبی طرحی اجرایی شد که به موجب آن همه روشندلان استان می‌توانند مرسولات پستی خود از مبدأ کتابخانه یا به مقصد کتابخانه را رایگان دریافت و ارسال کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: بسته‌های پستی این افراد با محتوای کتاب، به طور رایگان درب خانه آن ها تحویل می‌شود.

او گفت: برای ارائه خدمات بهتر به نابینایان و کم‌بینایان، پارسال یک کتابدار روشندل استخدام شد و در کتابخانه محمدتقی کریم‌پور واقع در محله کاظمیه بیرجند شروع به کار کرده است.

حاجی گفت: بخش تخصصی نابینایان در مرکز استان تجهیز و تکمیل شده و این بخش با برخورداری از کتابدار روشندل، دستگاه‌های تخصصی مرتبط با روشندلان و ده‌ها کتاب بریل در خدمت جامعه نابینا و کم‌بینا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.