کتابخانه‌های عمومی یک نهاد عمومی غیردولتی

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی نام برد.

سیدباقر میرعبداللهی معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور در مراسم معارفه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان که همزمان با نشست شورای اداری استان برگزار شد نیز از کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی نام برد و گفت : این  نهاد براساس قانون متولی کتاب و کتابخوانی در کشور است.

سیدباقر میرعبداللهی  تصریح کرد: در حال حاضر در سطح کشور بالغ بر ۳۷۰۰ کتابخانه وجود دارد و گاها در برخی از مناطق کتابخانه ها تنها نهاد فرهنگی آن منطقه به شمار می‌روند.

معاون کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به فعالیت حدود ۹۰ کتابخانه عمومی در سطح استان کرمانشاه، گفت: در حوزه کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه مشکلات و چالش هایی داریم که امیدوارم با تغییر مدیریت این چالش ها برطرف شود .

وی بیان داشت: این نهاد با داشتن حدود سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه عمومی از حیث شبکه گسترده‌ای برخوردار می‌باشد که با وجود کتابخانه عمومی در تمام نقاط کشور در برخی مناطق کتابخانه عمومی تنها پایگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی مذهبی آن منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار