استاندار سیستان و بلوچستان:

خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند

استاندار سیستان و بلوچستان خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست.

 محمد کرمی  با حضور در واحد مرکزی خبر صداو سیمای مرکز سیستان و بلوچستان گفت: شناخت و رفع آسیب‌ها در دستور کار دولت است و صداوسیما می‌تواند در این زمینه هم به دولت و هم به مردم کمک کند.

وی در این جمع با اشاره به طرح‌های در دست اجرا، انتقال آب از دریا را دغدغه جدی استان عنوان کرد.

استاندار با تاکید بر اینکه انتقال آب از دریا قرار است تسریع شود گفت: حجم آب ناشی از بارندگی‌های اخیر در جنوب استان به کشور‌های پاکستان و افغانستان برگشت می‌کند چراکه آبخیرداری در استان بسیار ضعیف است که باید برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شود.

کرمی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلفی برای تامین اب شمال استان افزود: در کنار پیگیری برای تامین حقابه هیرمند طرح‌هایی شامل حفر چاه‌های ژرف و ایجاد چندین پست برق برای احداث آب شیرین کن با جدیت در حال اجراست.

وی گفت: در سفر چند روز اخیر به کشور افغانستان قرار شد کارشناسانی برای تعیین مقدار آب بند کمال خان بروند و از نزدیک بررسی کنند چراکه طالبان مدعی رسوبی بودن ۶۰ درصدی این سد هستند.

استاندار از ضرورت اجرای طرح انتقال آب از تهلاب به زاهدان در سال‌های گذشته خبر داد و تصریح کرد:طبق آزمایش‌های صورت گرفته این آب از کیفیت بالایی برخوردار است و قرار است بزودی برای اجرای آن هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ازمحل مولدسازی دارایی‌های دولت تخصیص داده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار