روزنامه «آزادی» با قدمت ۹۸ سال در مشهد رونمایی شد

روزنامه محلی "آزادی" با قدمت ۹۸ سال روز سه‌شنبه طی مراسمی همزمان با روز خبرنگار در کتابخانه آستان قدس رضوی در مشهد رونمایی شد.

کارشناس مطبوعات آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از این روزنامه گفت: مندرجات روزنامه آزادی که خرداد ۱۳۰۴ منتشر شد شامل اخبار داخلی و خارجی و اخبار ایالت خراسان، اعلان‌های ثبت و مقالات مختلف بود.

جمیله جهانی افزود: این روزنامه از معدود روزنامه‌هایی است که پس از تغییر حکومت در سال ۱۳۰۴ به انتشار خود ادامه داد و ۴۹ سال کامل و به صورت مدام منتشر شد تا اینکه پس از انتشار شماره ۴۱۷۷ در خرداد ۱۳۵۳ و با درگذشت «علی‌اکبر گلشن» در ۲۹ تیر همین سال امتیاز روزنامه لغو و انتشار آن متوقف شد.

وی با اشاره به نوسان تعداد شماره چاپ شده این روزنامه، میانگین چاپ و نشر آن در یک سال را ۸۵ نسخه عنوان و بیان کرد: عمده مطالب روزنامه آزادی به قلم علی‌اکبر گلشن آزادی مدیر روزنامه است که بیش از هزاران مقاله و مطلب در زمینه‌های مختلف نگاشته است.

رییس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم گفت: جریان عاشورا جنگ رسانه‌ها بود و این رسانه باعث بر عکس جلوه دادن حق بود تا آنجا که قاتلان فرزند پیامبر (ص) بر این امر مباهات کردند.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، رسانه را هدایت‌گر حق، تربیت کننده، اهل منطق و دارای عقلانیت خواند و ادامه داد: در مقابل آنچه رسانه اهل باطل و فساد دنبال می‌کند، از هم پاشیدگی بنیاد‌های جامعه و خانواده است.

وی اظهار داشت: در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها به این موضوع باید توجه شود که خبرنگاری یک شغل عادی نیست و ظرفیتی است که می‌تواند جامعه را به عالی‌ترین مدارج و یا به تباهی برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.