دعوت از نخبگان برای داوطلب شدن در انتخابات مجلس

رئیس نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در لرستان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای حضور پررنگ نخبگان در مجلس شورای اسلامی از افراد توانمند استان دعوت کرد تا متقاضی نامزدی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شوند.

تیمور سپهوند گفت: رهبر معظم انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۵ سیاست‌های کلی انتخابات را اعلام کردند که برای تبدیل شدن آن‌ها به قوانینی کارشناسی شده و راهگشا باید افرادی متخصص و توانمند در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشند. 

رئیس نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در لرستان همچنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در فروردین امسال اشاره کرد و گفت: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) انتخابات امسال را حساس و سرنوشت ساز اعلام کردند، زیرا دشمن در تلاش است مردم را از انقلاب اسلامی مأیوس کند.

آقای سپهوند نقش مردم و رسانه را در انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی بسیار تأثیرگذار دانست.

وی با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار محمود صارمی، خبرنگاران را چشم بینا و زبان گویای مردم نامید و گفت: امیدواریم این قشر زحمتکش جامعه با روشنگری خود جامعه را در مسیر بصیرا افزایی پیش ببرند.

رئیس نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در لرستان در خصوص چرایی اضافه شدن مرحله پیش ثبت نام در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس هم گفت: در انتخابات دوره قبل افرادی از گروه‌های مختلف متقاضی ثبت نام شدند که تنها به دلیل مورد تائید نبودن مدارک رد صلاحیت شدند و این رد صلاحیت برای وجهه اجتماعی آن‌ها بازخورد خوبی به همراه نداشت و باید مرحله پیش ثبت نام اضافه میشد.

آقای سپهوند گفت: در مرحله پیش ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس می‌توانند از ۱۶ مرداد تا ۲۲ مرداد به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و مدارک خود را بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: افرادی که قرار است برخی از مدارک خود از جمله مدرک پایان تحصیلات تکمیلی و یا پایان خدمت را پس از ۲۲ مرداد دریافت کنند مشکلی برای ثبت نام ندارند و می‌توانند تا قبل از ۲۷ مهرماه مدارک ذکر شده را اضافه کنند.

رئیس نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در لرستان مرحله پیش ثبت نام انتخابات امسال را همچنین مرحله‌ای برای برطرف شدن نقایص مدارک و در نهایت تائید نهایی آن‌ها عنوان کرد و افزود: متقاضیان در صورت رد شدن مدرک می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند تا در دستگاه اجرایی زیربط بررسی و تا قبل از ۲۷ مهرماه در سامانه اصلی انتخابات کشور بارگذاری شود.

فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود که مرحله ثبت‌نام اولیه از ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ تا ۲۲ مرداد و مرحله ثبت‌نام نهایی از ۲۷ مهرماه امسال تا سوم آبان در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.