معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

تعداد محیط بانان خراسان رضوی یک هشتم استاندارد‌ها است

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تعداد محیطبان‌های این استان یک هشتم میانگین استاندارد‌ها است.

مهدی کابلی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناباد گفت: بر اساس استاندارد‌های جهانی باید به ازای هر ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار یک محیط بان برای حفاظت عرصه‌های محیط زیست وجود داشته باشد.

او افزود:، ولی این میزان در کشور و به تبع آن استان خراسان رضوی افزون بر ۲۰ هزار هکتار است و به تعبیر دیگر به ازای هر ۲۰ هزار هکتار یک محیط بان به منظور حفاظت از این عرصه‌ها فعال است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس تعداد نیرو‌های محیط بان موجود استان خراسان رضوی یک هشتم میانگین استاندارد است.

کابلی بیان کرد: بر اساس مصوبه سفر رییس جمهور و هیات دولت در سال گذشته به خراسان رضوی احداث ۶ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در این استان در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: از این تعداد سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های خواف، سرخس و نیشابور راه اندازی شد و سه ایستگاه سنجش دیگر در گناباد و ۲ شهرستان دیگر این استان در دستور کار قرار گرفته و طی امسال اجرا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی علت اصلی افزایش ریزگرد‌ها در استان را که موجب تشدید آلایندگی هوا در برخی شهرستان‌ها طی سالجاری شده است را چرای بی رویه دامها، خشک شدن برخی از منابع آبی و سده و کانو‌های بحرانی فرسایش بادی ذکر و تاکید کرد: باید با بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود و هم افزایی بین بخشی برای کاهش تبعات این ریزگرد‌ها تلاش کرد.

در پایان این آیین «حسن ابراهیمی» به عنوان رییس اداره حفاظت محیط زیست گناباد معرفی و از خدمات «محمد یوسف نژاد» طی ۱۲ سال گذشته در این سمت تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار