نگرانی آمریکا از گشت دریایی چین و روسیه

آمریکا چهار ناوشکن را برای مقابله با ۱۱ کشتی جنگی در نزدیکی آلاسکا فرستاده است.

دو سناتور آمریکایی با بیان آنکه این کشور از رزمایش مشترک دریایی چین و روسیه نگران است، اعلام کردند در زمان این رزمایش مشترک که گروه بزرگی از کشتی‌های جنگی روسیه و چین از نزدیکی سواحل آلاسکا عبور کردند، آمریکا هم گروهی از ناوشکن‌های خود را به گشت‌زنی دریایی در این منطقه فرستاد.

«لیزا مورکوفسکی» و «دن سالیوان» دو سناتور آمریکایی از آلاسکا، گفتند که در مجموع ۱۱ کشتی در حال عبور از آب‌های آمریکا بودند و چنین اقدامات چین و روسیه را «هجوم» توصیف کردند.

سالیوان گفت که این یادآوری دیگری است که ما وارد دوره جدیدی از «تجاوزات استبدادی به رهبری دیکتاتور‌های پکن و مسکو» شده‌ایم و افزود: «از دیدن پاسخ قوی واشنگتن با حضور چهار ناوشکن آمریکایی خوشحالم.»

در همین حال، فرماندهی شمال آمریکا تأیید کرده است که کشتی‌های روسی و چینی در حال گشت‌زنی در این منطقه بودند، اما جزئیاتی در مورد تعداد کشتی‌های درگیر ارائه نکرد. به گزارش وال استریت ژورنال، سخنگوی فرماندهی شمال آمریکا همچنین گفت: «دارایی‌های هوایی و دریایی تحت فرمان ما عملیاتی را برای تضمین دفاع آمریکا و کانادا انجام دادند.»

با این حال، این مقام اظهارات دو سناتور آمریکایی در مورد «تهاجم» را تایید نکرد و گفت که نیرو‌های چینی-روسی «در آب‌های بین المللی باقی مانده‌اند و تهدیدی تلقی نمی‌شوند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار