حمایت تغذیه‌ای از مادران باردار نیازمند

۱۸۰ بسته غذایی در قالب برنامه حمایتی تغذیه‌ای و حمایت از مادران باردار، بین مادران باردار و شیرده نیازمند در فراشبند توزیع شد.

زهرا ضیایی کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: در قالب برنامه حمایتی تغذیه‌ای و با هدف حمایت از مادران باردار و شیرده نیازمند، ۱۸۰ بسته غذایی به مادران باردار و شیرده نیازمند در شهرستان فراشبند، اهدا شد.

او افزود: در این برنامه که با هدف ارتقای سطح سلامت تغذیه‌ای زنان باردار و شیرده دچار سوء تغذیه نیازمند با همکاری بنیاد علوی و مشارکت واحد بهبود تغذیه جامعه و واحد سلامت مادران شبکه بهداشت و درمان فراشبند اجرا می‌شود، زنان باردار نیازمند از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا ۶ ماه پس از زایمان و به مدت ۱۲ ماه زیر پوشش قرار می‌گیرند.

ضیایی با اشاره به اینکه در حال حاضر، سوء تغذیه مادر یکی از مهم‌ترین علت‌های تولد نوزاد کم وزن در کشور به حساب می‌آید گفت: اجرای برنامه‌های حمایتی و اختصاص سبد‌های غذایی به این گروه گامی موثر برای کاهش آمار شیوع تولد نوزادان کم وزن است.

این کارشناس بهبود تغذیه جامعه، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم پیش از بارداری، شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸ و نیم، هموگلوبین کمتر از ۱۱ گرم در دسی لیتر (در سه ماهه دوم بارداری)، ۲ قلویی و بیشتر و وزن گیری نامطلوب دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش را از شاخص‌های انتخاب مادران باردار برای پوشش در این برنامه حمایتی تغذیه‌ای عنوان کرد.

کارشناس بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: این سبد‌های غذایی که شامل مواد غذایی مختلف از جمله برنج، ماکارونی، روغن، حبوبات و عسل است می‌تواند بخش مهمی از نیاز تغذیه‌ای مادر در دوران بارداری و شیردهی را تامین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.