اعلام اتمام وضعیت اضطراری به معنای پایان وجود کرونا نیست

معاون بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا همچنان باید توصیه شود.

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: اعلام پایان وضعیت اضطراری کرونا به معنای پایان وجود کرونا نیست و ممکن است به صورت شیوع در منطقه یا محلی نیاز به دخالت داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا، استفاده از ماسک در فضا‌های سربسته برای گروه‌های در معرض خطر و محیط‌های با احتمال آلودگی بالا و تهویه مناسب همچنان باید توصیه شود.

فرشیدی افزود: همچنین برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات لازم در زمینه نظارت و رصد روند ابتلا به این بیماری و برنامه ریزی دقیق برای افزایش نظارت‌های به هنگام در مواقع لزوم، ضروری است و باید از عادی انگاری شرایط با توجه به شرایط منطقه‌ای اجتناب کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بر اساس نامه جدید معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات پزشکی درمانی در سراسر کشور که ملزم به اعلام گزارش هفتگی برای اطلاعات نظارت بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی مدیریت بیماری کووید ۱۹ بودند، از این پس نیازی به بارگذاری اطلاعات نظارتی در درگاه اینترنتی وجود ندارد.

ده روز پیش سازمان جهانی بهداشت پایان شرایط اضطراری همه گیری ویروس کرونا و پایان استفاده همگانی از ماسک توسط کمیته علمی کرونا را اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار