خرید تضمینی ۱۷ هزار و ۱۲۷ تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از خرید ۱۷ هزار و ۱۲۷ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خبر داد و گفت: ارزش گندم خریداری شده تقریبی ۲۵۰ میلیارد تومان است.

 جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۱۷ هزار و ۱۲۷ تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است. 

او با بیان اینکه قیمت هر کیلو گندم تضمینی امسال ۱۵ هزار تومان مصوب شده است، افزود: به دلیل اینکه نرخ خرید گندم تضمینی تازه قطعی و مصوب شده تاکنون هر چه خریداری شده با قیمت علی‌الحساب سال قبل پرداخت شده است و مابه‌التفاوت قیمت جدید به تدریج به حساب گندم‌کاران پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به فصل برداشت گندم پیش‌بینی می‌شود، امسال ۱۸ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شود و مابقی گندم‌ها برای نیاز خود کشاورزان و بذر سال آینده استفاده شود. 

جعفری با تاکید بر اینکه امسال ۱۷ مرکز خرید گندم در استان فعال است بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود. 

او با تاکید بر اینکه از بهره‌برداران درخواست داریم تا گندم مازاد مصرف خود را به دولت تحویل دهند تا دولت بتواند برنامه‌ریزی لازم را برای تامین آرد مردم داشته باشد، گفت: امسال ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت گندم آبی و یک هزار و ۷۸۰ هکتار هم زیرکشت گندم دیم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.