۶ شهرستان کهگیلویه وبویراحمد فاقد مدرسه شاهد هستند

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس شاهد استان فقط در سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران فعالیت دارند و مابقی مناطق استان از داشتن مدرسه شاهد محروم هستند.

محمد شریف مجیدیان رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ مدرسه شاهد و ۹ مدرسه ایثاگران برای مقاطع مختلف ابتدای، متوسطه اول و دوم در سه شهرستان از استان فعالیت دارند.

مجیدیان ادامه داد: مابقی شهرستان‌ها به خصوص "بهمئی" با وجود جامعه ایثارگر فراوان در آن منطقه، از مدرسه شاهد محروم است اگرچه باپیگیری‌های مکرر تاکنون با احداث مدارس شاهد در بقیه شهرستان‌ها موافقت نشد.

وی خبر از ثبت نام در مدارس شاهد پایه دهم داد و گفت: پیش ثبت نام دانش آموزان پایه دهم در مدارس شاهد استان از امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) از طریق سامانه آغاز شد.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس شاهد (پایه دهم) با مراجعه به سامانه my.medu.ir ثبت نام و مدارک و مستندات خود را ثبت کنند.

مجیدیان افزود: پس از بارگذاری مدارک در سامانه، برحسب ظرفیت مدارس و دارا بودن شرایط، متقاضیان انتخاب و به مدارس معرفی می‌شوند که پس از پذیرفته شدن و اعلام نتایج نهایی، ثبت نام حضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت مدارس شاهد استان گفت: در سه شهرستان یادشده، هر کدام ۲ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه با ظرفیت هر مدرسه ۵۰۰ دانش آموز پذیرش می‌کنند و مابقی مدارس شاهد متوسطه اول و دوم ظرفیت پذیرش آن‌ها در هر مدرسه‌ای حدود ۳۰۰ نفر است.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش به تفاوت مدرسه شاهد و ایثارگر گفت: مدرسه شاهد دولتی و ایثاگران نیمه دولتی و بزرگسالان است اگرچه برای مدرسه ایثارگران باید هزینه پرداخت کرد، ولی تاکنون از ایثارگران وجهی دریافت نشد.

مجیدیان با اشار به هزینه‌های مدارس شاهد و جامعه هدف گفت: هزینه مدارس شاهد فرزندان شهید و جانبازان ۵۰ درصد به بالا را ۷۵ درصد را بنیاد شهید و مابقی را دانش آموز پرداخت می‌کند.

وی حداقل و حداکثر هزینه مدارس شاهد را بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون و ۲۰۰ برشمرد و تاکید کرد: با توجه به محرومیت مناطق مختلف استان این مبلغ کاهش می‌یابد.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش اضافه کرد: فرزندان جانبازان ۴۹ درصد، با ۴۰ درصد تخفیف پذیرش می‌شوند و مابقی متقاضیان مطابق با مصوبه شواری ستاد شهریه پرداخت می‌کنند.

مجیدیان یادآور شد: ثبت نام دانش آموزان متقاضای مقاطع اول ابتدایی و پایه هفتم مدارس شاهد پایان یافت و میان پایه و متوسطه دوم (میان پایه شامل: پایه دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم متوسط اول و پایه یازده تا دوازدهم متوسطه دوم) بدلیل اختلال در سامانه‌های بنیاد شهید تاکنون ثبت نام نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.