امام جمعه بغداد:

بحران آفرینی آمریکا در جهت منافع رژیم اسرائیل است

امام جمعه بغداد با اشاره به بحران برق در عراق گفت: آمریکا به طور همزمان در چند عرصه برای عراق بحران آفرینی می‌کند.

آیت الله مجاهد سید یاسین موسوی، امام جمعه بغداد با اشاره به بحران برق در عراق گفت: آمریکا به طور همزمان در چند عرصه برای عراق بحران آفرینی می‌کند، ارزش پول ملی عراق را پایین آوردند، سپس به بحران برق در کشور دامن زدند و همزمان مانع تحویل هزینه گاز وارداتی از ایران شدند تا بحران‌های عراق ادامه یابند.

او همچنین اظهارات سفیر آمریکا در بغداد را در این راستا ارزیابی کرد و اظهار داشت: آنان نمی‌خواهند بحران‌های عراق پایان یابند و در همین راستا اخیرا مساله اختلافات مرزی با کویت را دوباره مطرح کرده اند.

آیت الله سید یاسین موسوی در ادامه با اشاره به اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی، گفت: همه بحران‌های عراق بی ارتباط با اوضاع اسرائیل نیست، زیرا ملت عراق با ملت‌های دیگر تفاوت ویژه‌ای دارند که این امر باعث ترس آمریکا و اسرائیل شده است.

وی گفت: رهبران سیاسی عراق در سطح این ملت بزرگ نیستند، اما اگر روزی برسد که این ملت رهبرانی قدرتمند داشته باشد و با ملت‌های منطقه مانند ملت ایران، سوریه، کویت و دیگر ملت‌های منطقه متحد شود هیچ قدرتی توان مقابله با آن را نخواهد داشت، زیرا این ملت توان متحد کردن ملت‌های عرب منطقه را برای مقابله با آمریکا و اسرائیل دارد؛ و در ادامه با اشاره به این که ملت عراق ملتی حسینی است، گفت: آمریکا با بحران آفرینی در عراق به دنبال تحقق منافع رژیم صهیونیستی است. اکنون آمریکا در اوکراین دچار شکستی فضاحت بار شده است و نمی‌خواهد در خاورمیانه نیز چنین شکستی را متحمل شود و در این راستا مانع تحقق ثبات در عراق می‌شود، زیرا عراق جایگاه مهمی در منطقه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار