جذب ۶۰ درصد دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای به بازار کار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از جذب ۶۰ درصد دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای به بازار کار در این استان خبر داد.

وهب مختاران گفت: بیشتر افرادی که در دوره‌های مهارتی این اداره کل مشارکت می‌کنند دارای مهارت کافی برای انجام کار هستند و طبق بررسی‌های انجام شده ۶۵ درصد دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

او گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب و کار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه پارسال ۲۱۸ درصد اشتغال فنی و حرفه‌ای در سامانه رصد ثبت شده است گفت: با توجه به ظرفیت بازار و اشباع شدن برخی مشاغل، فنی و حرفه‌ای با در نظر گرفتن این موضوع و متناسب با نیاز روز جامعه، رشته‌های جدید دایر می‌کند.

مختاران گفت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۱۷ هزار و ۴۶۸ نفر در ۲ بخش دولتی و خصوصی آموزش داده شده است که از این تعداد، ۶ هزار و ۲۱۸ نفر در بخش خصوصی و ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر در بخش دولتی آموزش دیده‌اند.

او گفت: ارائه آموزش‌ها در این اداره کل براساس ظرفیت‌های رقابتی در استان و فرصت‌های فضای کسب و کار انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۱۵۰ مربی ۵۰۰ حرفه را به ۱۹ گروه هدف آموزش می‌دهند گفت: فنی و حرفه‌ای در زمان ورود کارآموزان مشاوره و بعد از آموزش نیز اشتغال آن‌ها را پیگیری می‌کنند.

۲۲ مرکز دولتی و ۲۱۷ مرکز آموزش خصوصی زیر نظر فنی و حرفه‌ای استان همدان فعالیت دارند و ۵۰۰ رشته و حرفه را آموزش می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.