پلمب در انتظار ۱۲۰ مشاور املاک یزد

معاون عمرانی استاندار یزد از پلمب ۱۲۰ مشاور املاک غیرمجاز در شهر یزد خبر داد.

 محمدجواد ابوالحسینی معاون عمرانی استاندار یزد در نشست ساماندهی بازار مسکن و مشاوران املاک استان گفت: ۱۲۰ واحد مشاور املاک در شهر یزد که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند در اسرع وقت با هماهنگی اصناف، دادستانی و اماکن پلمب می‌شوند.

او افزود: بقیه واحد‌های غیر مجاز نیز در اسرع وقت شناسایی و پلمب شوند و از فعالیت غیرقانونی آن‌ها جلوگیری بعمل آید.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: در بازرسی‌ها و نظارتی‌هایی که صورت گرفت، تخلفاتی مانند گرانفروشی، نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخنامه، عدم ثبت کد رهگیری، عدم ثبت فاکتور و دریافت کمیسیون‌های خارج در برخی مشاوران املاک مشاهده شد.

او با اشاره به شناسایی ۲۰ هزار واحد مسکونی خالی در استان اظهار داشت: اداره کل امور مالیاتی برای صاحبان این واحد‌ها پیامک ارسال کرده و به آن‌ها خالی بودن واحد‌های مسکونی اعلام شد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با همکاری سایر نهاد‌های مرتبط، اقدامات لازم را برای مشاوران املاک متخلف دارای مجوز انجام خواهد داد.

دستمالچیان ادامه داد: مردم به مشاوران املاکی مراجعه کنند که جواز کسب دارند و از تنظیم قرارداد با مشاوران املاک فاقد جواز کسب خودداری ورزند.

استاندار یزد هم با تاکید بر برگزاری دوره‌های تخصصی ماهانه در حوزه املاک خاطرنشان ساخت: حضور فعالان حوزه املاک در این دوره‌ها صرفا با نامه اصناف باشد و نیازی به داشتن مکان نیست. 

مهران فاطمی افزود: اماکن و اصناف نسبت به شناسایی سایر بنگاه‌های فاقد پروانه کسب اقدام و آن‌ها را پلمب کنند تا در مسیر قانونی صدور پروانه کسب قرار بگیرند.

او همچنین از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان خواست نسبت به شناسایی اخلالگران حوزه زمین و مسکن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
پلمپ کمه باید گردن بعضی مشاوران املاک را شکست