استاندار تهران مطرح کرد؛

گازرسانی به روستا‌های دماوند/ زیرساخت‌های روستایی برای بازگشت جوانان فراهم شود

فخاری گفت: سیاست برگشت به روستا باید دنبال شود که در این راستا ارائه گزارش روزانه از اقدامات ضروری است.

علیرضا فخاری استاندار تهران به همراه جمعی از مدیران کل استان تهران به‌منظور پیگیری رفع مشکلات روستا‌ها در شهرستان دماوند حضور یافت و در بدو ورود به روستای هویر با حضور در گلزار شهدای این روستا به مقام شهدا ادای احترام کرد. 

پس از آن استاندار تهران به دیدار مردمی با اهالی روستا‌های منطقه رفت و سپس در روستای کهنک حاضر و به بررسی میدانی مشکلات پرداخت.

فخاری در حاشیه این بازدید‌ها اظهار داشت: در راستای سلسله بازدید‌های روستایی، از ۶ روستای حوزه شرق شهرستان دماوند بازدید و مسائل و مشکلات را از نزدیک بررسی کردیم که بخشی از مشکلات روستا‌ها از جمله موضوع راه‌ها قدمت زیادی دارد و در اولویت دسترسی مردم قرار دارد. 

وی ادامه داد: امسال با همت مسئولان، تأمین گاز به روستا‌های دماوند مطرح بود که انشعاب اصلی گاز کشیده شده و اکنون به نقطه توزیع انشعابات رسیده‌ایم و مراحل قانونی نصب علمک‌ها و انشعابات گاز باید طی شود تا زمستان امسال، مردم از گاز مصرفی برخوردار شوند. 

استاندار تهران با اشاره به برودت خاص منطقه عنوان کرد: فاصله زمانی برای اجرای پروژه محدود است و حداکثر دو ماه فرصت داریم تا گاز را به منازل مردم برسانیم و به مسئولان شرکت گاز تأکید شده تا با افزایش گروه‌های کاری، پروژه با سرعت انجام دهند. 

 

فخاری با اشاره به  دیگر مشکلات مردم گفت: مشکلات بعدی مردم در مورد عرض کمی و کیفی رودخانه است که متأسفانه به خاطر وجود بعضی قوانین دست‌وپاگیر بدون موقعیت جغرافیایی مورد تصویب قرار گرفته و این قاعده قانونی با یک نسخه برای همه تنظیم شده و  شاهد بودیم که بافت روستایی در مجاورت رودخانه‌ها قرار دارد. 

 

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد بر اساس وضعیت بافت موجود و رعایت طرح هادی، دوباره جهت بازسازی روستا‌ها اقدام شود و ضمن رعایت قوانین جاری مشکلات مردم برطرف شود؛ در مورد مشکلات تأمین برق، ترانس موجود ضعیف است و تا هفته آینده باید جبران شود. 

استاندار تهران با اشاره به تخریب راه منطقه به دلیل تردد بیش از اندازه، عرض و حریم و نبود زیرساخت نامناسب آسفالت خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌شده تا از هفته آینده راهداری پروژه را با اولویت از روستای هویر آغاز کند تا با توجه به شرایط جوی و فاصله زمانی محدود، با سرعت آسفالت‌ریزی روستا‌های مسیر انجام شود. 

فخاری تصریح کرد: سیاست برگشت به روستا باید دنبال شود و برای این منظور زیرساخت‌ها تامین شود، در این راستا ارائه گزارش روزانه از اقدامات ضروری است و مدیر سازمانی که از برنامه عقب بماند، جریمه می‌شود. 

وی در مورد وضعیت روستای یهر ادامه داد: منبع آب باید ترمیم و پیش‌بینی لازم صورت گیرد، ضمن اینکه منبع دوم آب هم تامین شود. 

 

استاندار تهران تصریح کرد: راهداری برای وضعیت راه برنامه در دستورکار قرار دهد و در ۶ روستا مجوز ساخت بدهید تا برای جوانان خانه تامین شود، همچنین مرکز خدمات درمانی، بهداشتی و اورژانسی نیز پیش بینی شده است. 

گفتنی است در این جلسه در مورد مشکل سازه‌های پل، زیرسازی و ترمیم آسفالت برخی جاده‌ها، طرح هادی روستایی و ... نکاتی مطرح و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر شد. 

در این بازدید‌ها مقرر گردید فرماندار و بخشدار ضمن پیگیری مصوبات گزارش هفتگی اقدامات را به استاندار محترم گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار