لاوروف: از هر تلاشی برای دستیابی به صلح قدردانی می‌کنیم

وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید مسکو از هرگونه تلاش برای دستیابی به صلح در اوکراین قدردانی می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفتگو با مجله اینترنشنال افرز گفت: «در ارتباط با ابتکارات متعدد در مورد بحران اوکراین، ما از هرگونه تلاش برای دستیابی به صلح عادلانه و پایدار قدردانی می‌کنیم».

به گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف در عین حال نسبت به طرح صلح زلنسکی هشدار داد و گفت این طرح آینده ده‌ها میلیون روس‌تبار که در اوکراین زندگی می‌کنند را به خطر می‌اندازد، زیرا «کی‌یف آشکارا آن‌ها را تهدید به نابودی کرده است». 

او تاکید کرد که احترام به حقوق اقلیت‌های روس که در خاک اوکراین زندگی می‌کنند، برای دستیابی به صلح بسیار مهم است. به گفته او این امر به ویژه از این جهت حائز اهمیت است که در برخی مناطق اوکراین مردم همیشه روسی را به عنوان زبان مادری صحبت می‌کنند.

گفتنی است، جنگ اوکراین ماه‌هاست وارد دوره فرسایشی خود شده و با افزایش آسیب‌های اقتصادی آن برای سراسر جهان، مقامات کشور‌ها اکنون بیش از هر زمان دیگری به دنبال ارائه طرح صلح و آغاز مذاکرات بین مسکو و کی‌یف برای پایان دادن به جنگ هستند. چین پیش از این طرح صلح خود را ارائه کرده که مورد استقبال روسیه واقع شده است. افزون بر این، از فردا قرار است نشستی دو روزه در جده عربستان با محوریت صلح در اوکراین برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۳:۴۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
تنها راه حل این بحران ، هلاکت دلقک کوتوله ی یهودی و گروه فاشیست همراهش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
تا سزای تجاوز و جنایت در اوکراین را نبینید و پوتین محاکمه نشود و دوستانش روسیاه نشوند مردم اوکراین شماها را نخواهند بخشید.باید تمام خاک اوکراین را ترک و مثل شکست خورده ها غرامت اوکراین را تقدیم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
صلح امکان ندارد در این جنگ هر طرف پیروز شود جنگ سلاحهای نامتعارف استفاده خواهد شد یعنی تازه جنگ اصلی آغاز میشود بهترین پیشنهاد کشورها عقب نشینی به مرزهای بین المللی هست و آغاز مذاکرات صلح ولی روسیه ممکن است در اثر فشار تا کریمه عقب نشینی کند چون واقعا حیثیت و ابهتش نابود میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
ولی آمریکا از هیچ تلاش صلحی قدردانی نمیکنه فقط از تلاشهای جنگ افروزانه قدردانی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
سوخو ۳۵ های درخواستی ایران به کجا رسید ؟؟!! با آن همه هزینه سیاسی برای ایران در موضوع پهپادها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
بیخود تلاش نکنین آمریکا تا جنگ سوم جهانی رو به راه نندازه ول‌کن قضیه نیست
آخرین اخبار