نظارت ویژه دامپزشکی در تعطیلات

مدیرکل دامپزشکی مازندران از طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه تعطیلات آخر هفته در استان خبر داد.

دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران در خصوص اقدامات این اداره کل در تعطیلات پیش رو گفت: ۳۰ گروه ثابت و ۳۴ گروه سیار برای اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی بر عرضه انواع فراورده‌های خام دامی استان در آماده باش کامل قرار دارند.

او با اشاره به اینکه تشدید نظارت دامپزشکی در تعطیلات پیش رو، افزود: این طرح در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت همشهریان و مسافران در حال اجرا است.

آقاپور کاظمی گفت: این طرح هم اکنون در مراکز و اماکن تولید، نگهداری، توزیع و عرضه استان از قبیل کشتارگاهها، سردخانه ها، شرکت‌های قطعه بندی، بسته بندی و شرکت‌های فراوری گوشتی و کنسروی و اصناف مختلف از جمله، هایپر پروتیین‌ها، مرغ فروشی‌ها، قصابی‌ها، رستوان‌ها و مراکز خدمات رسان انجام می‌شود.

او با تاکید بر خرید گوشت دارای مهر کشتارگاه، افزود: مردم و مسافران در خرید گوشت قرمز از قصابی‌ها حتما به مهر و تگ کشتارگاهی دقت کنند و از خرید گوشت قرمز فاقد مهر کشتارگاهی و تاریخ کشتار خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف از خرده فروشی‌ها را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره‌کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

او برعدم مصرف گوشت تازه تاکید کرد و گفت: جهت جلوگیری از بیماری‌های مشترک، لاشه‌های دام تا ۲۴ ساعت پس از ذبح و آلایشات آن مانند دل، جگر و قلوه حداقل تا ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه باید نگهداری شود تا ویروس از بین رفته و پس از آن قابل‌استفاده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.