وزیر امور خارجه ایران:

سفر رئیس جمهور به پاکستان در دستور کار قرار دارد

امیرعبداللهیان گفت:در دیدار‌هایی که با وزیر خارجه و مقامات ارشد پاکستان خواهیم داشت در خصوص موضوعات سیاسی، اقتصادی، مرزی و گردشگری گفتگو خواهیم کرد.  

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان امشب (چهارشنبه) ۱۱ مرداد در رأس هیأتی وارد اسلام آباد شد، در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت آقای بوتو انجام شده است.

وی افزود: از ۲ روز پیش تیم‌های اقتصادی دو کشور مذاکرات خود را در اسلام آباد شروع کردند. ما در دیدار‌هایی که با وزیر خارجه و مقامات ارشد پاکستان خواهیم داشت در خصوص موضوعات سیاسی، اقتصادی و مرزی و گردشگری گفتگو خواهیم کرد. 

وزیر امور خارجه در ادامه افزود: فکر می‌کنم با توجه به تنوع موضوعاتی که در روابط دو کشور وجود دارد و مشترکات فراوانی که بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان وجود دارد، فصل جدیدی از مناسبات دو کشور در دولت جدید آقای رئیسی و نخست‌وزیر پاکستان در پی دیدار اخیرشان در منطقه پیشین -‌مند پایه گذاری کردند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: بنا به دعوت مقامات عالی پاکستان و در جریان این سفر درباره زمان سفر آقای رئیسی به پاکستان در آینده گفتگو و توافق خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان همچنین قرار است علاوه بر اسلام‌آباد به کراچی نیز سفر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
دولتمردان پیروز وسلامت باشید
آخرین اخبار