آمریکا: به دنبال بازگرداندن رئیس‌جمهور نیجر به قدرت هستیم

دولت آمریکا با بیان اینکه همکاری نظامی با نیرو‌های مسلح نیجر را تعلیق کرده است، بر تلاش برای بازگرداندن رئیس‌جمهور این کشور به قدرت تأکید کرد.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در ارتباط با تحولات کشور نیجر و وقوع کودتا در این کشور اعلام کرد که در تماس نزدیک با همتایان نظامی خود در نیجر بوده و هنوز هیچ نیروی آمریکایی را از آنجا خارج نکرده است.

طبق گزارش الجزیره، پنتاگون اضافه کرد: «ما از نزدیک وضعیت نیجر را دنبال می‌کنیم و به حمایت خود از رئیس‌جمهور منتخب و دموکراتیک در آنجا ادامه می‌دهیم.»

وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که در حال حاضر همکاری آموزشی با نیرو‌های مسلح در نیجر را به حالت تعلیق در آورده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم با درخواست از مقامات نیجر برای تسهیل خروج خارجی‌ها از این کشور، اعلام کرد: «تاکنون هیچ خطری برای اتباع وجود نداشته است. سیاست ما همچنان بر بازگشت محمد بازوم، رئیس‌جمهور مخلوع به قدرت متمرکز است، زیرا او رئیس‌جمهور قانونی نیجر است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تأکید کرد : «واشنگتن هیچ نشانه‌ای از دخالت روسیه در کودتای نیجر در اختیار ندارد.از نظر ما هنوز فرصت برای راه‌حل دیپلماتیک در نیجر وجود دارد و ما با تعدادی از رهبران این کشور در تماس هستیم.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود به گفت‌وگوی اخیر آمریکا و طالبان در قطر اشاره کرد و گفت: «هیئت طالبان در مذاکرات دوحه به ما اعلام کرد که افغانستان نباید به عنوان سکویی برای حملات تروریستی استفاده شود. دولت طالبان باید رفتار خود را به ویژه درمورد نقض حقوق بشر بازبینی کند تا به رسمیت شناخته شود.»

این مسئول آمریکایی در ارتباط با اتفاقات اردوگاه عین الحلوه در فلسطین نیز گفت: «از همه طرف‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه می‌خواهیم که به امنیت غیرنظامیان احترام بگذارند و تأسیسات غیرنظامی را هدف قرار ندهند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
عجب!!
شما خر کی باشین شیاطین انس؟!!!!!
خاک بر سر نیجری های بدبخت عقب نگهداشته شده منظلم و (نه مظلوم...).بخاطر خودتون رشد کنید و رشید بشید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
اگه امریکا بخاد انجام میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
حتما رییس جمهورش ضد آمریکایی نبوده والا آمریکا عمرا کمکش میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
خدا رحم کنه باز این به بهانه دفاع از دموکراسی سر و کله اش پیدا شد
آخرین اخبار