توزیع ۷۴ هزار پرس غذای گرم با کمک واقفان در قزوین

معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین از توزیع ۷۴ هزار پرس غذای نذری گرم از محل کمک‌های واقفان و مردم در دهه اول ماه محرم خبر داد.

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان قزوین از توزیع ۷۴ هزار پرس غذای نذری گرم از محل کمک‌های واقفان و مردم در دهه اول ماه محرم در امکان متبرکه و امامزاده‌های شاخص استان خبر داد و گفت: در طول ماه محرم و صفر به ویژه ایام مناسبتی این ماه‌ها نیز توزیع نذورات ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۹۰ متبرکه استان قزوین، اظهار کرد: این سوگواره‌ها از اول محرم تا ۲۵ شهریورماه امسال همزمان با اول محرم تا آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در سه سطح در دستور کار قرار دارد..

به گفته این مسوول، این طرح با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰ درصد از موقوفه‌های استان به سید الشهدا متعلق دارد که درآمد‌های این موقوفات در ماح محرم به تأمین نذورات برای رفع نیاز محرومان اختصاص پیدا می‌کند.

حجت الاسلام نوروزی از اجرای طرح ملی "قرار دوازدهم" در امامزادگان و بقاع متبرکه استان به منظور کمک به نیازمندان و محرومان جامعه خبر داد.

این مسوول یادآور شد: طرح ملی قرار دوازدهم در راستای ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی هماهنگ و منسجم و ساماندهی و جهت دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان قزوین دارای ۸۱۴ موقوفه است، افزود: از این تعداد ۵۰۸ موقوفه بعد از انقلاب به ثبت رسیده و مابقی پیش از انقلاب اسلامی بوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.