عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

اولتیماتوم مجلس به همسر و فرزندان بی حجاب مسئولان/ پاسپورت بی حجابان جلب می‌شود

بانکی پور به بیان توضیحاتی درباره مجازات‌های در نظر گرفته شده برای بی حجابان در لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت.

امیر حسین بانکی پور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه تهران بیست شبکه پنج سیما در خصوص لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت: وقتی این لایحه به مجلس آمد اعتراصات زیادی از سوی مردم متدینین و صاحب نظران در خصوص نواقص و اصلاحاتی که باید می‌داشت رو به رو شدیم. 

وی افزود: ۴ هفته کار کارشناسی روی این لایحه انجام شد و عمده دغدغه‌ها برطرف شد و در نسخه نهایی اجماع ۸۰ درصدی روی لایحه از سوی اعصای کمیسیون و صاحب نظرانی که به کمیسیون آمده اند یه وجود آمده است.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: آنچه بیشتر از همه در رابطه با حجاب ما را نگران می‌کند از هم پاشیده شدن خانواده‌ها است و در کشور‌های غربی خانواده جایگاه خود را از دست داده به همین دلیل اسم لایحه تغییر یافت و در جای جای لایحه بحث حمایت از خانواده به طور جدی مطرح شده است. 

بانکی پور در ادامه بیان کرد: در این لایحه نگاه ما این است که عدم رعایت حجاب و عفاف در مراحل اولیه فقط تخلف باشد و در مراحل بعدی جرم تلقی شود. ۹۵ درصد بی حجابان با اینکه پلیس با تخلف آن‌ها برخورد کند اصلاح می‌شود و فقط ۵ درصد اصرار بر تکرار بی حجابی دارند. 

بانکی پور ادامه داد: اگر فردی نیمه برهنه در جامعه حضور یابد و اگر هم به خانم‌های محجبه تعرض شود، مواجهه مستقیم خواهیم داشت و در سایر موارد مواجهه غیر مستقیم انجام خواهد شد. در این لایحه نظر کمیسیون این است که مواجه اول با پلیس باشد و در مرحله بعد قوه قضائیه ورود پیدا کند. 

وی ادامه داد: وزارت کشور نظارت بر ارگان‌ها را دارد و اگر استنکافی رخ دهد مجازات سختی برای مسئولان در نظر گرفته ایم. وزارت ارشاد فقط بر وضعیت فرهنگی حاکم بر جامعه نظارت می‌کند. همسر و فرزندان مسئولان که بی حجاب باشند مشمول تخفیف نمی‌شوند، جریمه‌ها مستقیما از حساب افراد کسر می‌شود، پرونده آن‌ها در دادسرا بدون نوبت بررسی می‌شود و جلب پاسپورت و ... از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای مقابله با بی حجابی است.

نقدعلی: کمترین جریمه بی حجابی فقط ۲۴ میلیون است که ناچیز است 

محمد تقی نقدعلی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه این برنامه گفت: با توجه به اینکه بخش فرهنگی لایحه چکیده‌ای از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی است ما فقط می‌خواستیم که جرائم لازم را تعیین کنیم، ولی در نهایت وظایف دستگاه‌ها هم مشخص شد و اقدامات زیادی برای جرایم و مجازات انجام شده است. این لایحه مصوبه کمیسیون قضائی نیست، امر به معروف و نهی از منکر در این لایحه صرفا امر و نهی نرم دیده و مراحل بعدی را ندیده مورد انتقاد و نگرانی دلواپسان شده است. 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه بیان کرد: اساس واگذاری جریمه کردن بی حجابان به عنوان تخلف و صدور جریمه توسط فراجا مورد انتقاد من و حتی مورد انتقاد مرکز پژوهش‌های مجلس است و باید این وظیفه بر عهده قوه قضائیه باشد. 

وی گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد گستاخان بی حجاب با برخورد اولیه عقب نشینی می‌کنند. بین بد پوششی، کشف حجاب و برهنگی، موارد سازماندهی شده، سلبریتی ها، بی حجابی در وسایل نقلیه و ... در لایحه تفاوت گذاشته ایم و بین ۶ الی ۲۴ میلیون جرایم اولیه بی حجابی است، ولی جریمه هجمه بر علیه حجاب، تبلیغ علیه حجاب، تبلیغ بی حجابی توسط سلبریتی‌ها خیلی سنگین‌تر است. این جریمه ۶ الی ۲۴ میلیونی خیلی ناچیز و برای کسانی است که هیچ گونه عنادی ندارند و وابسته به گروه‌های ساماندهی شده نیستند.

نقدعلی در ادامه با بیان اینکه مجازات اولیه برای بی حجابی ۶ الی ۲۴ میلیون جریمه نقدی است افزود: حبس و بازداشت سریع برای کسانی که به شکل هدفمند در مقابل حجاب می‌ایستند در نظر گرفته شده است.

لاجوردی: سکوت ۱۰ ماهه حاکمیت در مقابل بی حجابی ناشی از بی تدبیری است

زهره سادات لاجوردی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی لایحه حجاب و عفاف گفت: لایحه دولت در خصوص حجاب و عفاف فقط ۱۵ ماده داشت و فقط جرم انگاری داشت و بازدارنده هم نبود. به همین دلیل تغییراتی اساسی در لایحه ایجاد کردیم و به ۷۰ ماده رسید. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود:، ولی تصویب این ۷۰ ماده زمان بر است البته وظایف دستگاه‌ها در خصوص حجاب و عفاف تعریف شده است و نقطه مثبت این لایحه این است که مسائلی مثل بد پوششی و برهنگی تعریف شده و برای آن جرم انگاری شده است. 

وی ادامه داد: تقریبا با ۸۰ درصد لایحه موافق هستیم. اما انتقاد من به این لایحه این است که ۱۰ ماه سکوت کامل در مقابل بی حجابی داشته ایم و اگر به یکباره بخواهیم تمام جرائم این لایحه را به قوه قضاییه ارسال کنیم حجم پرونده‌ها افزایش می‌یابد، برای حل این مشکل پیشنهاد داده ایم که در ابتدا فراجا با این مسائل برخورد کند نه قوه قضائیه.

لاجوردی در ادامه بیان کرد: حدود ۱۰ ماه است هیچ گونه پیامی از سوی حاکمیت برای بی حجابی نداشته ایم و این مسئله ناشی از بی تدبیری و بی توجهی مسئولان حاکم است. در لایحه حجاب و عفاف برای کشف حجاب و بد پوششی و برهنگی در اماکن مختلف جریمه‌های متفاوت در نظر گرفته شده است. نظر مرکز پژوهش‌های مجلس این بود که جریمه انقدر باید سنگین باشد که فرد دوباره اقدام به بی حجابی نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
اکثر مردم ایران مسلمان هستند و خواستار مبارزه جدی با بدحجابی هستند. ممنوعیت خروج از کشور و ابطال گواهینامه رانندگی برای افرادی که در خودرو و خیابان بدحجاب هستند بهترین تنبیه برای این افراد می باشد تا اعتقادات مردم را به بازی نگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
مسئولی که در جمهوری اسلامی مسئولیت دولتی دارد و این مشکلات را به همراه خود دارد باید در مورد سمت ایشان و صلاحیت شخصی که ایشان را تایید کرده است بازنگری انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
مبلغ جریمه را بیشتر کنید ببینید کسی جرات بد حجابی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سالها با تحریم و فشار از ریشه کار کردن فعلا شده این حالا با جریمه به شاخ و برگ خودی میزنی تا حالا کجا بودی پس!! برید توی کوچه خیابان ها از مردم سراغ ریشه ها رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
التیماتوم؟ واسه مردم پلنگین واسه خودتون التیماتوم؟ حناتون رنگ نداره مردم حالشون از دروغهاتون بهم میخوره یه مشت بیکفایت و رانتی سدن مسئول و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
۲۴ میلیون تومان بسیار ناچیز است ؟ داداش با حقوقی که از مجلس میگیری حرف نزن به خدا . مجلس ما در زمینه های اقتصادی که بنیاد خانواده ها رو از هم پاره کرده نظری نداره ؟ شما اصلی ترین مشکل و دغدغه همه ایرانیارو ول کردی . دلیلش هم واضحه چرا چونکه خودت مشکل مالی نداری . شما مشکل اقتصاد رو اول درست کنید بعد بیاید تو بقیه چیزا ورود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
زورتون به یه اپ طاقچه نرسید.
جرات ندارین به آقازاده ها حرف بزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
پوشش های دختر ها خیلی نامتعارف و هنجار شکن شده، بعضی ها انگار رسما به پوشیدن لباس اعتقادی ندارن. لطفا با این افراد که آرامش بصری جامعه رو به هم ریختن برخورد کنید و در صورت تکرار به اشد مجازات ممکن محکومش کنید، اینا یکی از مهمترین دلایل نابودی بنیاد خانواده و افزایش طلاق در خانواده ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مسئولین از خون شهدا خجالت بکشید که بعضا ابروی این نظام رو دارید میبرید با خون شهدا بجایی رسیدید بعد بی توجه ب قوانین کشور هستید ب چه حقی خط قرمز این نظام و انقلاب رو پشت گوش میندازین خدا نابودتون کنه،تو مسئولی ک زنت و دخترت و خواهرت بی حیاست باید ب مسئله اقتصاد کشور هم بی تفاوت باشی،واس خودت جا گرفتی و مسئولی،بعد پشت پا ب ارمانهای انقلاب میزنی،خدا ریشتو بخشکونه،ننگ بر تو جواب شهدا رو باید بدی بی حیا،از خون بناحق ریخته شهید ارمان علی وردی نمیترسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
نتیجه ۸ سال دنبال کلید گشتن شد این.....!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
ایکاش برای اختلاسگران هم همینجوری صفت وسخت میگرفتین تا ثروت ملی غارت نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اول به خود نماینده ها اولتیماتوم بدید
Germany
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
حرف های خنده دار
یعنی واقعا هیچ خبری رو دبگه نباید پیگیری کرد
همش چرت و پرت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
کاشکی این قدری که به حجاب گیر دادین به مساعل قفر گرانی تورم حساس بودین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اقای بانکی این دعوای { جنگ }اخلاق و ضد اخلاق با تو انور جوب من اینور جوب نمیشه دادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
منظور از اینکه مسولین باید بین مردم باشند , این نیست که مردم رو احمق فرض کنند و توی مترو و تو خیابان کنار مردم باشند ; منظور این هستش که خونه پایین شهر داشته باشند و مذدم فقیر رو ببینند و غذایی که مردم فقیر میخورند بخورند و...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
چرا.نانواییها.را.سامان.دهی.نمی.کنند.گران.فروشی.کم.فروشی.ونان.بی.کیفت.چرا.به.داد.مردم.نمیرسند.وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
به نظرتون خنده دار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ نشون داده هرموقع زور و قانون زورکی بوده دوام نیاورده، مسئول رده بالا خانوادش براچی تو ایران بمونه خیلی راحت میرن، اگه به جای حجاب به مسائل دیگر اینجور اهمیت میدادن اینجوری نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
به نماینده ای رای میدیم که برای مساله حجاب دغدغه داشته باشه و قدمی برداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
شفافیت آرا؟؟؟ مقابله با مافیای خودرو و مسکن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
خرید سیسمونی از ترکیه رو برای خانواده مسئولان ممنوع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
تاجایی که من خبردارم این امرغیرممکنه،حتی گرفتن شاسی بلند خارج از نوبت واجب شرعی است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
گنه کرد دربلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
با نمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
درستشم همینه خانواده مسئولان هم باید حجاب داشته باشن
United States of America
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
البته برای همه که اجرانمیشه بعضیا فرق دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بهترین راه گرفتن پاسپورت است چون تفریحات ازشون بگیرند حالشون بد میشه . رفتن کشورهای خارجی و گشت و گذار که برای قشر کارمند و کارگر نیست باید پول زیاد داشته باشی تا به این تفریحات بروی وقتی هم پول باشه نتوانی استفاده کنی بیشترین تنبیه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
با انواع مدل های بازدارندگی راه را برای سوع استفاده دشمن و رسانه هایشان برای تحریک و اثر منفی بر اذهان عمومی جامعه باز نکنید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بیش از ۷ میلیون مالباخته بورس داریم که از سال ۹۹ هنوز به اصل آورده خودشان نرسیده اند و بیش از ۶۰ درصد با اصل سرمایه خودشان فاصله دارند، حتی یک نفر نیست در مورد آنها صحبت کنه در حالی که با تشویق مسئولان به چاه افتاده اند ولی شبانه روز در مورد موی یک خانم دارند بحث می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
شفافیت
شفافیت
شفافیت
شفافیت
شفافیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
قریب به ده میلیون افغانی بامجوز وقاچاقی در این کشور زندگی میکنند نزدیک به پنج میلیون اتباع عراقی،پاکستانی،بنگلادشی و.... که سرجمع بالغ بر ۱۵ میلیون مهاجر ازمنابع اموزشی،بهداشتی،خوراکی،وسرمایه های ما ایرانیان مفت ومجانی استفاده میکنند،که حتی برخی از این اتباع،کشورهایشان حق ابه قانونی نواحی مرزی میهنمان راپرداخت نمی کنند وبعضی دیگر از این کشورها حامی و مامن تروریست هاشدند که هر از گاهی جوانانمان را در نواحی مرزی بخاک وخون میکشند اگرچه دولت هایشان اعمال تروریستی را ظاهرا محکوم میکنند.وجودبالغ بر ۱۵ میلیون نفر بیگانه که برسرسفره ایرانیان قریب به چهل وچهار سال ونیم(۴۴/۵سال) وساده تر نیم قرن کنگر می خورند ولنگر انداخته اند وبخشی از گرانی ها وتورم ناشی از وجود همین خارجی ها و اتباع بیگانه است به چه معنی و اصلا چه منفعتی برای جامعه ایرانیان داشته ودارد؟ چرا اینها را بیرون نمی ریزید که بروند لااقل کشورخودشان را ابسازند؟هر روز وساعت وجود این میهمانان ناخوانده و پررو که پنجاه سال میهمانی امدند و نمی روندو یقه صاحبخانه را چسبیده و رها هم نمی کنند مساوی با خسران و گرانی وبدبختی است. به امید ان روز که شر این میهمانان پررو از سر صاحبخانه کم گردد.
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۲۳:۱۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
حرفات درست بود ولی بوی متعفن نژادپرستی می داد،اصلاح کن نگاهتو،خیلیا از آلمان و انگلیس و کشورهای اروپایی و آمریکایی هم در ایران ساکن هستن،و اتفاقا از قضا اونا دولتهاشون بدترین فشار رو دارن میارم،چرا اونارو هم خطاب حرفات قرار ندادی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
ایران که مال بابامون نیس، هرکی مسلمانه و برای زندگی و پیشرفت خواست بیاد کشورمون قدمش روی چشممون.
درسته گرونیه اما واقعا دلیلش اینان؟ جای بچتو تو مدسه تنگ میکنن؟ یا باعث میشن تو صف دسشویی زیاد منتظر بمونی؟ ایران خانه هر مظلوم و آزاده و مسلمونیه و باید بهشون کمک کنیم و در کنار هم باعث پیشرفت کشور اسلامی شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
حرف دل ما رو زدی، بخدا قسم از کثرت حضور افغانی ها به تنگ امدیم، از هر 10 نفری که من می بینم(در منطقه ما) حداقل 8 نفر افغانی هستن
کلاسهای درس بیشتر از ایرانیها دانش آموز افغانی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بنظر من باید درصدی جریمه بشن،
مثلا بار اول یک درصد کل داریی بار دوم ۵ درصد و...

اینجوری همونقدری که به یه فرد با درآمد متوسط فشار میاد به یه پولدار هم فشار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
فک کردی اونم منتظر میشه تو پولشو بالا بکشی... !!!!. امثال بفکری مثل شما یک ملت رو در این وضعیت اسفناک قرار میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
پس معلومه خانواده های مسولین خیلی در رفت امد بخارج هستن که بپاسمورتشون حساسند !!!!والا مردن عادی مثله ما سی ساله پاسپورت دارن ولی نتواتستن استفاده کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
آفرین حالا داره درست میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
ریشه بی حجابی رفاه زیاد خانواده است که موجب جفتک زنی میشود بروید ببینید کارمندان کدام قسمت‌های دولت حقوق های بالا دریافت می کنند ، عمده بی حجابی ها هم در همان قشرها هستند ، ببینید مجموعه شرکت نفت چه حقوق های نجومی دریافت می کنند ، در نتیجه درصد بی حجابی در بین خانواده های این قشر هم فراوان هستند ، همانطور مجموعه وزارت نیرو ، بانکها و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اولا حرف مفت نزن انگار تو مسلمون نیستی کریم .ثانیا با منطق تو الان آقازاده ها و یا کسانی که کارآفرین هستند و کلی ادم روی سفره اینها نون میبرن خونه کثیفترین آدمها باشن .فکر کنم اصلا به گوشت هم نخورده که حضرت علی گفته فقر از هر دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
حرفت حق است در فامیل ما هم همینگونه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
حرف حساب
اگه منکرید بروید و ببنید که پول مفد واقعا جفتک میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اخ آخ آخ امان از بانک ها . عامل اصلی بدبختی اقتصاد کشور. با پول مردم، کارکنان بانک روز به روز فربه تر می شن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
لایحه ارائه شده از سوی دولت ، چرا اینقدر ضعیف بوده که باعث شود مجلس ماهها روی آن کار کند و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
فرهنگ اسلامی و انقلابی = دیدگاه اسلامی و انقلابی = جامعه سالم و اسلامی و انقلایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بمشکل جامعه درست اجرا نشدن قانون در همه زمینه ها از جمله حجاب که نشان دهنده ضعف مدیریت در این دولت ودولت های قبل هست که باعث این همه نارضايتي شده
United Arab Emirates
nashenas
۱۳:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اینقدر که پی حجاب این و ان هستید به فکر اقتصاد بیمار جامعه و مردم بودید الان همه دیندار بودن فقر برابر هست با بی دینی
این حجاب جز اصول دین هست یا فروع دین احکام دینی نشات گرفته از این دو رکن دین هست اصول دین یا فروع دین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
لعنت بر بی حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
شاید باورتون نشه، ولی من پشت شیشه مغازه ام (خدمات چاپ) نوشتم: «ورود سگ و بی حجاب ممنوع.» شاید برام تبعاتی داشته باشه ولی مهم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مسئولان مصون هستند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۳۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اینا از همه اکثریتشون بدتر از همه هسان تو ناز ونعمت باید با اینا برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مگه مسئولین گزینش نمی شوند

هر مسئولی از اعضای خانواده اش بی حجابی می کنه نباید هیچ سمتی در دستگاه دولتی داشته باشه مسئولین باید از عناصر مومن و دانشمند باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
گزینش باید در موسسات دولتی هر ۵ سال یکبار انجام شود و حال فعل آنها مد نظر قرار بگیرد و در صورت نداشتن شرایط قانون بگذارند که راحت اخراج کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مگه داریم بین مسئولین بیحجابی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مگه همسر و فرزندان مسئولان تو کشور هستند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
با حال بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
منطورت کیه شفاف بگوببینم چی می گی
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
درود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
ممکنه درسال یک بار جهت سرزدن به اموالشان به ایران سفر میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
افرین بچه خوب چه کار خوبی کردی ی مداد رنگی جایزه میگیرم برات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مسئول باید بیشتر از بقیه تنبیه بشه تا عبرت بشه
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
نکه طبری رو دار زدن ....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مشکل کشور شده حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اگر جلوی بی حجابی و هوسرانی گرفته نشه یک مشکل به مشکلات کشور اضافه میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
ن اینک الان تو کشور هیچ مشکلی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
چرا جلو بقیه مشکلات کشور گرفته نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اینقدر مشکل حجاب به حاشیه رانده شد که الان هم مشکلات دیگه رو داریم و هم مشکل رعایت نکردن حجاب.
یه بار برای همیشه قاطعانه با متحلفین برخورد بشه.
حجاب حکم خداست.رعایت نکردنش گناهه ، عیبه و زشته ، زندگی تو جامعه میلی نیست که ، هم به خود فرد آسیب میزنه و هم جامعه ، چند بار باید تذکر داد؟چرا اینقدر عده ای محدود با این فرهنگ غلط اصرار دارن؟
بعضی ها از خانواده های خودشون بپرسن که چرا ما رو با فرهنگ غلط بار آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
یکی از دو مشکل بزرگ کشور همینه حجاب
اون یکی هم که اقتصاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
هرچیز به جای خود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بی حیایی و هرزگی مشکل کمی نیست. البته عده ای بی خانواده مشکلی با این ناهنجاری ها ندارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مجلسیا زورشون به این افراد قدرتمند نمی رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
خودشون بخشی از این افراد قدرتمند هستند، قدرت مجلس خیلی وحشتناکه، مغز آدم سوت میکشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
نماینده مجلسی که قبل از ورود به مجلس بیش از ۲۰ میلیارد هزینه تبلیغات می کند به نظر شما سالم است !؟ مشکل ندارد !؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بنده بازنشسته هستم رفتم گوشت بخرم کیلویی ۴۵۰ بود. دیدم یه آقایی اومد به اندازه یک کف دست جگر گوسفندی خرید شد ۲۰۰ هزار تومان گفتم کیلویی چنده مگه . گفت ۵۸۰ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
ما هم که پولی برامون نمی مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بیچاره ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
یه ماشین فرض کنید ۸ سال ثابت بوده و حتی بخشیش تخریب هم شده، طول میکشه تا تعمیر بشه و دوباره روی غلطک بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بازم قصه بگو
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۸:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
نکن، نگو. اینقدر خالی نبن. تاجایی که میدونیم خروج از کمپ تیرانا محاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
پس وضعش خوب بوده که ۲۰۰ تومن هوسونه جیگر خریده ما که گوشتشم نمیتونیم بخریم چه برسه به جیگر و الان ده سالی هست که جیگر نخوردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مسئولین حق واریز دلار به فرزندان بی ححابشون رو ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
چشم الان اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
استباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
فساد بی حجابی در مسولان بیش از مردم عادی است .یکی از نشانه های آن هنوز برای بی حجابی نه قانون باز دارنده ای است و نه بر خورد جدی و باز دارنده
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید سجادیان
۱۳:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
حکومت ودولت ازتنبهات حجاب کوتاه بیاید .عواقب خوبی درپشت پرده نمی بینیم.حرف کارشناسان ودلسوزان گوش کنید . جامعه شناسان وروانشناسان اجتماعی ومحققان علوم دینی وفقهی این رفتارهای غیرحرفه ای زیان جامعه واصول مملکت داری میدانند.
اندکی تامل کنید .عکس رودخانه شناکردند نتیجه معکوسی دارد.
آزاده و جانباز هشت سال دفاع مقدس سجادیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بدجور خودتون رو ضایع کردید.
البته همسر و فرزندان بی حجاب مسئولان عزیز در کانادا تشریف دارند.
نه اینجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
حالا مگه خانواده خود مجلسیها باحجابند (البته نه همه ، بعضی هاشون) که بخوان برای مسئولان سخت بگیرن ؟!
نمونش را به چشم دیدم که میگم ، نماینده شهر خودمون خانوادش وقتی میان هرمون اصلا دیگه نمیشناسیشون چون انقدر تغییر کردن و جوون شدن(با عمل زیبایی و...) که فکر میکنی بچه ها و نوه های نمایندن نه فقط فرزندان و همسرش ! یعنی همسرش درحد بچههاش و بچه هاش درحد نوه های آیندش !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
حجاب یک ارزش است. با این قانون‌ها من درآوردی ارزشش را کم می کنید و حتی با حجابها نیز بهشون برمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اگر میخواین درست بشه فقط اسنپ پدر مردم رو در آورده من خودم راننده اسنپ هستم به مسافرم تذکر حجاب دادم به اسنپ زد پشتیبانی اسنپ از من امتیاز کم کرد و منو جریمه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
منم راننده اسنپ هستم و راننده مردم . باید بفهمم که من و ماشینم اد اختیار مردم هست . تو اشتباه کردی تذکر دادی. میتونستی نگاه نکنی .
Iran (Islamic Republic of)
عبدالمجید سجادیان
۱۳:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
کارخوبی کردند تا تو باشی امانتدار زن وبچه مردم باشی . ماشین تو بطور موقت چنددقیقه یا ساعت اجاره فرد متقاضی می باشد. شما نباید دراین خصوص وارد شوید. مگر افرادی که کارشان باعث ایجاد خطر برای جامعه دارد .مانند حمل مواد مخدر مشروب. اموال سرقتی. گروهک های وضد امنیتی مانند جندالله. منافیقین. طالبان. وجدایی طلبان. شما کسی که جحاب ندارد حق ندارید وارد شوید ودخالت دراموراجتماعی مردم کنید. ولاتجسسو این گفته کتاب خداوند است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اشتباه منفی دادم با مسئولین اسنپ برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
خوبت کرد آخه تو چیکاره ای ی راننده ک وظیفه ش مسافر ب مقصد برسونه پولشو بگیره مگ تو خدایی
Germany
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
خوب کرد
چرا دختر مردم تو خیابون تک و تنها گذاشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مگه فرزندان مسئولان هم بی حجابند لطفا برخورد قانونی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بله مسئولان ریاکاری که برای پست و مقام دارن ادای مسلمانی در میارن زن و بچه شان از همه بیحجاب ترن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مگه داریم
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۲:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
وقتی همسر و فرزندان بعضی ماموران نیروی انتظامی بی حجاب و بد پوشش هستند ، وقتی برخی از ماموران موظف به کنترل اغتشاش دارای گرایش فکری عقیدتی فلان جریان سیاسی شدند ، آیا با مجرمین برخورد می کنند؟ موضوع تعارض منافع است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مگه فرزندان مسئولان بی‌حجاب هستن؟! پس برای همین تصویب قانون مربوط به حجاب به طول کشیده! هـــی.
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۱۲:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مگه نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
فقط زودتر تصویب و اِعمال کنید
Iran (Islamic Republic of)
منیژه
۱۱:۴۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
من چادریم ولی موهام یکمی بیرون می مونه از مقنه/ یادمه وقتی سالها پیش رفته بودم برای استخدام گزینش مسئول گزینش بهم گفت چرا موهات بیرونه بزار تو. افسوس که تو کشور ما قانون فقط برای طبقه پایین هست. یادتون باشه بی حجابی و بی دینی از طبقه مسئولین شروع شده نه از طبقه مردم معمولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
عجب مجازات سنگینی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
خود مسئولین هم حجابشونو رعایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۱:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
معیشت مردم را درست کنید انوقت خیلی از مشکلات حل میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
سرتونو از زندگی مردم بیارید بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
دیروز سوار اتوبوس شدم راننده اجازه داد همه دخترهایی که بی حجاب بودن وارد قسمت مردونه بشن و دیگه عملا داشتن مینشستن روی پای مردها . کسی هم اعتراض می کرد بهش حمله می کردن . خب چرا به راننده های اتوبوسرانی تذکر داده نمیشه که حق سوار و پیاده کردن خانمها از قسمت مردانه یا حق سوار کردن مردها در قسمت زنانه رو ندارن . این که دیگه قانون نمی خواد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بی حجابی دهن کجی به خون شهداست لطفابابی حجابی برخوردشود وقتی هم که معترض میشویم می گویند آقازاده ها چه کارهاکه نمیکنند موضوع ازوقتی شروع شدکه دربین دولت نفوذی هاپاگرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
برای طرف حکم زدن که دو سال از فضای مجازی استفاده نکنه دو روز بعدش اومده تو پیجش مطلب گذاشته و به ریش همه مردم خندیده و میگه تا اون قاضی بخواد بفهمه کلی طول میکشه . این حکم ها بیشتر مسخره کردن مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
شغل خوب برای فرزنذان مسولیین ماشین خوب برای فرزندان مسولیین مسکن خوب برای فرزندان مسولیین مدرسه و دانشگاه خوب برای فرزندان مسولیین امکانات رفاهی خوب برای فرزندان مسولیین سفر حج وکربلا هم برای مسولیین و فرزندان مسولیین
الآنم که مسافرت به کشورهای اروپایی برای مسولیین پس ما مردم نقش چی رو داریم فقط باید رای بدیم تا شماها راحت زندگی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۱۲:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
شیرمادر حلالت باشه حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۰:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
شما تو مجلس هیچ کار دیگه ای ندارین؟مثلا یه جلسه فوریتی بزارین برای بورس که سرمایه مردم رو نابود کردین؟یا یه طرح فوریتی بزارین برای گرونی گوشت و مرغ؟یا یه طرحی بزارین برای هزینه های هنگفت درمانی و شونه خالی کردن بیمه ها از پرداخت هزینه ها؟یا برای بی ارزشی پول ملی و پاسپورت ایرانی؟یعنی شماها وافعا این همه مشکلات رو نمیبینین فقط چند ماهه جلساتتون شده حجاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
انگار دولت را با مجلس اشتباه گرفتی ٬ مجلس در امور اجرایی که هر روز نمی تونه دخالت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
احسنت حرف حساب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
این کار بر عهده کمیسیون فرهنگی هست.
کمیسیون فرهنگی یکی از بخش های مجلس هست
Iran (Islamic Republic of)
تویوتایی که پراید شد!
۱۵:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
پولت را از،بورس خارج کن. بورس،محل شارلاتانیسم است. در آمد بورس اگر حرام نباشد قطعا ؛شبهه ناک است. خودت با پولت تجارت کن هر چند کوچک . تا خدا برکت بدهد به مال پاک و حلال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
اتفاقا خیلی کار دارن !
گرفتن شاسی بلند یکی از آنهاست. و ماله کشی موضوع یک کار دیگه !
Italy
unkenow
۲۲:۳۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
ارزش پول ملی برگرده تموم مشکلات سرزمینم حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
نمی تونید جمعش کنید زور الکی میزنید .خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
وقتی از انجام گناهی خوشحال و راضی هستی در انجام آن سهیم هستی! چقدر راحت آدم راه دوزخ خودش رو هموار می کند ...
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۲:۳۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
وقتی با خاک انداز جمعتون کردیم و راهی زباله دان شدید ، اون وقت زور بزن و التماس کن : هههههههههههههه خخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۲:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
وقتی با خاک انداز جمعتون کردیم و راهی زباله دان شدید ، اون وقت زور بزن و التماس کن : هههههههههههههه خخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
جمع هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
همین فقط پاسپورت جلب ؟؟!!! میترسید باهاشون مثل مردم عادی برخورد کنید ؟؟ عدالتی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
B352
۱۱:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
الناس علی دین ملوکهم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام و وقت بخیر
پس بی حجابی ام فقط برای پولدارها مجاز شد مثل طرح ترافیک و عبور از چراغ قرمز و .... کسی پول داره برای آزادی هم وکیل خوب می گیره.
همیشه تغییر ذهن مردم موثر تر و سخت است تا تغییر ظاهر مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
وا. کجا مجاز شد.داره میگه زن و بچه مسئول هم باید حجاب را رعایت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مثل مصرف برق اونیکه پول داره هرچی مصرف کنه پولش میده بقیه هم باید گرما بخورند صرفه جویی تا پول برقشون بالا نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
همون پولدارشم اگه مثلا برا بار چندم تذکر گرفت
و ۱۰ درصد اموالش ضبط شد ، رعایت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مثال هزینه اب و برق رو خوب اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
چه کنیم که خیلی دیرجنبیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
خدا باعث و بانی بی حجابی رو نفرین کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
مملکت قانون داره اینجا جای هوسبازی و دزدی همسر مردم، زجر جنسی جوان و همجنس بازی نیست، اینجا مملکت حاج قاسم هاست.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۱:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
وقتی یک بی حجاب دیدی ، انگار کن که سوسک دیدی
آخرین اخبار