برگزاری ویژه برنامه پویش کتابخوان هوارنشینان در روستای بیساران

پویش کتابخوان ویژه هوارنشینان روستای بیساران شهرستان سروآباد در حال برگزاری است.

نوری شهابی کتابدار کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران با اشاره به برگزاری ویژه برنامه پویش کتابخوان هوارنشینان، گفت: بیشتر مردم و اهالی بیساران همزمان با شروع کار کشاورزی از روستا به خانه باغ‌های خود کوچ می‌کنند و حدود نیمی از سال را در خانه باغ زندگی می‌کنند و مشغول کار کشاورزی و دامداری هستند و این امر سبب ایجاد فاصله‌ای میان افراد کتابخوان با کتاب و کتابخانه می‌شود.

او ادامه داد: البته در این میان تعدادی از این هوارنشینان به ویژه دانش آموزانی که عضو کتابخانه عمومی هستند حداقل در هفته یکبار به کتابخانه عمومی مراجعه می‌کنند و کتاب به امانت می‌برند تا در باغات و خانه باغ‌ها نیز به مطالعه و کتابخوانی بپردازند.

نوری شهابی عنوان کرد: از آنجا که ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه به ویژه در میان کودکان از رسالت‌های اصلی کتابداران کتابخانه‌های عمومی است بر این اساس ایده راه اندازی پویش کتاب خوان با حضور در باغات و زمین‌های کشاورزی روستا در ذهنم شکل گرفت.

مسئول کتابخانه عمومی ملامحمد ذبیحی روستای بیساران بیان کرد: طرح ایده برگزاری پویش در میان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در روستا با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و پس از آن برگزاری برنامه‌های متنوع با محوریت کتاب و کتابخوانی آغاز شد.

او گفت: از ابتدای تیرماه سال جاری پویش کتابخوان هوارنشینان در روستای بیساران آغاز شده است و تاکنون چندین برنامه متنوع با حضور گسترده کودکان و نوجوانان انجام گرفته است.

نوری شهابی بیان کرد: تصویربرداری و ضبط فیلم برنامه‌های به منظور انتشار در شبکه‌های اجتماعی یکی از اقداماتی است که به منظور مستند سازی این پویش انجام می‌شود که بازخورد بسیار خوبی داشته است.

او اضافه کرد: خوشبختانه مردم روستای بیساران بسیار به علاقمند به کتاب و کتابخوانی هستند و این امر سبب شده است که برنامه‌های این نهاد فرهنگی به خوبی و با استقبال عمومی انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.