تخصیص اعتبار برای بازسازی بازار تاریخی اردبیل

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبار از سوی وزیر میراث‌فرهنگی برای بازسازی بازار تاریخی اردبیل خبر داد.

علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روند مرمت و بازسازی بازار تاریخی اردبیل، گفت: با تامین اعتبار از سوی وزیر میراث‌فرهنگی و از شرکت بازآفرینی شهری مربوط به وزارت راه و شهرسازی مرمت و بازسازی بازار تاریخی اردبیل سرعت می‌گیرد.

او می‌گوید: بازسازی سرا‌های زنجیرلو، پنبه فروشان و لوله‌فروشان برابر برآورد اداره کل میراث‌فرهنگی استان اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی نیاز دارد تا فضا‌های عمومی این قسمت از بازار تاریخی ساماندهی شود و فضا‌های داخل مغازه‌ها نیز با مشارکت مالکان مرمت خواهد شد.

نیکزاد گفت: بازار تاریخی اردبیل بخش مهمی از تاریخ استان ما است و باید از این فرصت برای بازسازی و مرمت این اثر تاریخی استفاده شود.

نیکزاد با اشاره به تلاش‌های گذشته و اقدامات میراث‌فرهنگی برای بازسازی بازار تاریخی، می‌گوید: امروز مقرر شد که با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی در تامین اعتبار و با اقدامات اجرایی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل طی سه ماه آینده عملیات بازسازی این سه سرا تمام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.