آزادسازی بيش از ۲۴ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های استان سمنان

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها به وسعت بیش از ۲۴ هکتار در دولت سیزدهم در این استان اجرا شد.

مرتضی صفایی مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها با مساحتی بیش از ۲۴ هکتار در دولت سیزدهم با هدف حفاظت و حراست از انفال و همچنین عبور ایمن سیلاب انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی اراضی رودخانه‌ای از شهریور ۱۴۰۱ تا کنون با مساحتی بیش از ۱۳ هکتار انجام شد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان، از ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌های این استان خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم بیش از چهار و نیم کیلومتر ساماندهی رودخانه‌ها و مسیل‌ها انجام شد.

وی، از انعقاد قرارداد انجام مطالعات تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها برای ۷۵۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این امر به منظور اجرای تکالیف قانونی این شرکت مبنی بر تعیین حدود و بستر حریم رودخانه و مسیل‌ها انجام می‌شود.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه‌ای سمنان به ساخت و نصب ۱۲ عدد تابلوی هشدار و اطلاع‌رسانی پیش‌ساخته در رودخانه‌های اصلی شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه اشاره کرد و گفت: نصب تابلو‌های هشدار با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه خودداری از توقف و تردد در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها به دلیل احتمال وقوع سیلاب، همچنین هشدار‌های جدی در خصوص ممانعت از دخل و تصرف در حدود بستر و حریم رودخانه‌ها صورت می‌گیرد.

وی از لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های مسیل‌های استان خبر داد و درباره عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌های اظهار داشت: لایروبی رودخانه‌ها با هدف افزایش ظرفیت آب‌گذری رودخانه و حصول اطمینان از عبور ایمن سیلاب بوده که به طور مستمر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از شهریور ۱۴۰۱ تا کنون ۱۷ وچهار دهم کیلومترلایروبی و بازگشایی در رودخانه‌ها و مسیل‌های استان سمنان صورت گرفت، تصریح کرد: این اقدامات لایروبی و بازگشایی در گلرودبار، سفید رود، جوین، امامزاده عبدالله و رامه انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار