۳۰ میلیون مترمکعب آب برای نجات فضای سبز شهر اصفهان رهاسازی شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گفت: برای نجات فضای سبز شهر اصفهان نیازمند رهاسازی حداقل ۳۰ میلیون مترمکعب آب در زاینده‌رود هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برای نجات فضای سبز شهر اصفهان که امروز در معرض نابودی کامل است، نیازمند رهاسازی حداقل ۳۰ میلیون مترمکعب آب در زاینده‌رود هستیم.

مجید عرفان‌منش  با بیان اینکه شهر اصفهان در بحران خشکسالی قرار دارد افزود:اثر مستقیم این بحران خشکسالی، بر روی فضای سبز شهر اصفهان است و پس از یک دهه خشکسالی جدی، امروز فضای سبز شهری با خطر جدی نابودی کامل روبه‌رو است.

او تاکید کرد: درخواست ما از استانداری اصفهان و شرکت آب منطقه‌ای این است که در تابستان ۱۴۰۲ و فصل مردادماه، باید حداقل ۳۰ میلیون مترمکعب رها سازی آب در زاینده‌رود صورت گیرد تا هم تغذیه آب‌خوان شهر اصفهان انجام و هم مقداری آب به مادی‌های شهر اصفهان تزریق شود.

عرفان‌منش گفت: آلودگی‌های هوا، هر روز در شهر اصفهان نمایان است و دراین چند روز اخیر با مشکل ورود ریزگرد‌ها به هوا روبرو بوده‌ایم که اولین فیلتر خدادادی هوا در مقابل ریزگرد‌های شرق اصفهان، جنگل شرق اصفهان است که  امروزه با حداقل آب در حال نگه داری آن هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه میزان آب مورد نیاز برای یک درخت در هر دوره آبی حداقل ۱۲۰ لیتر آب است، گفت: در حال حاضر شهرداری اصفهان با حدود ۰.۷ لیتر آب پساب، درختان را صرفاً زنده نگه می‌دارد.

منبع: ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار