دیدار رهبران آفریقا برای بررسی کودتای نظامی در نیجر

همزمان با هشدار سران نظامی نیجر مبنی بر مقابله با مداخله نظامی، رهبران آفریقا برای بررسی کودتا در نیجر، با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

در حالی که شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در واکنش به تحولات اخیر و جاری در نیجر، کودتای نظامی در این کشور را محکوم کرد. سران کشور‌های غرب آفریقا قرار است امروز (یکشنبه) در کشور همسایه، نیجریه دیدار کنند تا درباره کودتای نظامی در نیجر گفت‌وگو کنند.

به گزارش راشاتودی، این دیدار یک روز پس از هشدار رهبران نظامی جدید این کشور غرب آفریقا مبنی بر این که از «وطن خود» در برابر مداخله نظامی احتمالی دفاع خواهند کرد، صورت خواهد پذیرفت.

جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWAS) به طور بالقوه می‌تواند ارتباط نیجر را با بانک مرکزی این منطقه قطع کند، زیرا اتحادیه اروپا و فرانسه پیش از این حمایت مالی خود را از این کشور قطع کرده‌اند.

این در حالی است که نیجر یکی از فقیرترین کشور‌های جهان به شمار می‌رود که به ۲ میلیارد دلار کمک توسعه متکی است.

جمعیتی از شهروندان در پاسخ به فراخوان رهبران کودتا برای اعتراض به مداخله احتمالی ECOWAS و دخالت فرانسه برای بازگرداندن «محمد بازوم» رئیس‌جمهورِ بازداشت شده به قدرت، در خارج از سفارت فرانسه در «نیامی» پایتخت نیجر تجمع کردند.

امروز (یکشنبه) «ژنرال عبدالرحمان شیانی» رئیس گارد ریاست‌جمهوری نیجر به صورت موقت قدرت را در این کشور به دست گرفت و خود را به عنوان رئیس شورای حفظ میهن معرفی کرد.

اتحادیه اروپا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد این اتحادیه مقامات برخاسته از کودتا در نیجر را به رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار