قانونگذار صهیونیست: روابط با عربستان قریب‌ الوقوع به نظر نمی‌رسد

یک قانونگذار ارشد صهیونیست گفت: فکر می‌کنم خیلی زود است که درباره توافقی قریب الوقوع با عربستان سعودی صحبت کنیم.

یک قانونگذار ارشد صهیونیست روز یکشنبه با اشاره به آنچه که او به عنوان اختلاف نظر در مذاکراتی که در حال حاضر بین ریاض و میانجیگران آمریکایی در جریان است، یاد کرد، گفت که هرگونه ایجاد روابط این رژیم با عربستان سعودی قریب الوقوع به نظر نمی‌رسد.

به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که مشاور امنیت ملی خود را به عربستان سعودی فرستاد تا در مورد توافق احتمالی عادی‌سازی با اسرائیل که به نظر او یک اولویت سیاسی است، گفتگو کند، روز جمعه مدعی شد که «شاید نزدیک‌ شدن روابط در حال انجام باشد».

این ایده از سال ۲۰۲۰ مورد بحث قرار گرفته است اما ریاض آن را تایید نکرده و می گوید ابتدا باید خواسته‌های فلسطینیان برآورده شود.

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجه کنست و یکی از اعضای ارشد حزب لیکود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به رادیو ارتش اسرائیل گفت: «فکر می‌کنم هنوز خیلی زود است که در مورد توافق در دست انجام حرف بزنیم.»

او افزود: «بیشتر گفتمان عربستان با آمریکایی‌هاست و نه با ما».

عربستان سعودی به دنبال همکاری با آمریکا برای ایجاد برنامه هسته‌ای غیرنظامی در خاک خود است.

نتانیاهو روز یکشنبه مدعی شد که این رژیم یک توسعه ریلی به ارزش ۱۰۰ میلیارد شکل (۲۷ میلیارد دلار) خواهد داشت که نواحی اطراف را به تل آویو متصل می‌کند و در آینده می‌تواند ارتباط زمینی را با عربستان سعودی فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار