شرایط پایدار در تامین فرآورده‌های خونی در آذربایجان غربی

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: به لطف مردم خیر، شرایط مطلوب در تامین فرآورده‌های خونی در استان پایدار است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به استقبال خوب  مردم استان از  پویش اهدای خون اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم خیر و نوعدوست استان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون برای کمک به بیماران نیازمند، خون اهدا کردند، تا به یاری بیماران بشتابند.

دکتر مجتبی قهرمان رضاییه ادامه داد: این پویش از ابتدای ماه محرم آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و تاکنون جمعیت کثیری از اهدا کنندگان خون برای این منظور پا پیش گذاشته‌اند.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون مردم نوعدوست آذربایجان غربی، ۲۸ هزار و ۴۰ نفر خون اهدا کرده‌اند و اینک شرایط مطلوب در تامین فرآورده‌های خونی در استان به لطف مردم خیر پایدار است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با اشاره به ترویج فرهنگ اهدای خون در بین جوانان اضافه کرد: جوانان در فرهنگ‌سازی اهدای خون خوب پیش رفته‌اند تا جاییکه در سال جاری بیش از سه هزار نفر از اهدا کنندگان خون، جوانان زیر ۲۵ سال هستند.

قهرمان رضاییه یادآور شد: ۸۶۰ نفر از اهدا کنندگان خون از اول سال نیز بانوان هستند که شامل کمتر از پنج درصد مجموع اهدا کنندگان می‌شـوند.

وی با اشاره بر افزایش اهدای خون در ایام محرم گفت: با افزایش تقاضا برای اهدای خون در این ایام، پایگاه‌های انتقال خون نیز با تمام توان و در همه ساعات آماده پذیرش مراجعین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.