فرمانداری سمنان با بستن تمام تقاطع‌های فعلی شهر موافق نیست

فرماندار سمنان با اشاره به ضرورت اتخاذ تصمیم برای مدیریت تقاطع‌ها به منظور مدیریت ترافیک، ارتقای امنیت تردد و کاهش تصادف‌ها، گفت: بستن تمام تقاطع‌های شهر که به تازگی مسدود شده‌اند، گره‌گشای این اهداف نیست.

بهرامی در پاسخ به سوالی درباره چرایی مسدودکردن تعدادی از تقاطع‌ها و میدان‌های سطح شهر سمنان که مورد اعتراض برخی شهروندان نیز قرار گرفته است، تاکید کرد: تقاطع‌های غیراصولی عامل ایجاد نقطه حادثه‌خیز و ترافیک در دنیا شناخته می‌شود و کاهش تقاطع‌ها به منظور ارتقای امنیت تردد خودروها یک اصل است، اما فرمانداری سمنان موافق بستن برخی تقاطع‌ها در شرایط کنونی نیست.

فرماندار سمنان اضافه کرد: میدان عدالت در واقع ساختار هندسی و مهندسی میدان ندارد و بلوار محسوب می شود که دارای ۲ تقاطع است و بستن این تقاطع با تصمیم شورای ترافیک و مشاور انجام شد.

وی اظهار کرد: طبق ابلاغ قانون کشوری، مراکز استان‌ها نباید شورای ترافیک داشته باشند و طبق این قانون فرماندارها رییس شورای ترافیک نیستند و تصمیم‌گیری‌ها به صورت استانی انجام می‌شود.

فرماندار سمنان افزود: شورای ترافیک شهرستان اکنون جایگاه قانونی گذشته را ندارد و طبق ابلاغ استانی، تصمیم گیری از سوی شورای ترافیک شهرستانی نیز میسر نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.